Full version: Höstbilder
Saiai
Visst är trädgården vacker på hösten, jag upptäckte häromdagen att det blommade lite här och där, och tog lite bilder som jag la in under "oktober".
Prästkrage, ringblomma, den lila sommarblomman....tja, dom har väl fått fnatt eller nåt, men kul är det ;-)
Annars brukar ju många krydd-och medicinalväxter blomma fint nu. Jag låter sista omgången pepparmynta och oregano gå i blom för de är så vackra.... Den gula Rudbeckian har aldrig blommat så fint som nu. Och Kvannen har nya gröna plantor. Hade en blomma som var säkert två meter hög i sommar..... blink.gif
vickeva
ÅÅÅÅ så vackert, å min trädgård som ser ut som ett rissnår. Jag vill också ha det så där...
Saiai
Tilläggas bör kanske, att höstblommorna i albumet, är dom blommor som finns i trädgården just nu...varker mer eller mindre...;-)
Men roligt när sommarens blommor gör ett "sista ryck" rolleyes.gif
ariana
Fint
jagtycker att färgerna varit starkare i naturen i år det är så lysande gult o starkt rött orange o vinrött har buskarna skiftat i
kanske beroende på torkan vet ej vackert är det smile.gif rolleyes.gif tongue.gif
Cilla
Fint att se!

Jag har ovanligt mycket blom i år så här sent också. Prästkrage, ringblomma, isop, oregano, salvia, kyndel, kryddtagetes, solros, tomater, riddarsporre (!), bergklint, sedum, blåklint, gullkrage, klöver, klockranka, krasse, stockrosor och några rosor.

Förutom höstaster, kärleksört och några till som man förväntar sig.
Hannele
"jag tycker att färgerna varit starkare i naturen i år"

Ja, förra året kom ju snön, när träden var gröna...
Saiai
CITAT (Cilla @ 16-10-2003, 02:34)
Fint att se!

Jag har ovanligt mycket blom i år så här sent också. Prästkrage, ringblomma, isop, oregano, salvia, kyndel, kryddtagetes, solros, tomater, riddarsporre (!), bergklint, sedum, blåklint, gullkrage, klöver, klockranka, krasse, stockrosor och några rosor.

Förutom höstaster, kärleksört och några till som man förväntar sig.

Synd att du inte har nåt album......;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon