Full version: Snö!
Gunilla.m
Just nu så är livet väldigt trist. Det snöar hos mig! Visst är det inga mängder och snön lägger sig inte men ändå. En del blommor står kvar inne och en del tar jag in på altanen och täcker. Jag är så less på att bo i fjällen ibland sad.gif
CillaM
Usch vad tråkigt för dig! Det är det sista jag skulle vilja ha nu. Hoppas det försvinner snabbt för dig, håll ut.
kasam
Oj oj oj.... snö! Sverige är verkligen avlångt! Ja, du får en blomma.gif av mig, som bor långt nere i södra Skåne (Malmö), där vi har försommar/sommar nu.

Ja, och gärna mer "rapporter" o bilder från de mer norra delarna av Sverige - tycker jag (som skåning) - för det är rätt intressant att se hur lika/olika förutsättningar vi har i våra trädgårdar.
Helen i Piteå Zon 5
Snö nu, nej, usch va trist no.gif här vid kusten regnar det och är rätt kallt, bara +7gr..... nej, nu beställer vi sommar yes.gif
Ywonne
Uscha ja, jag hörde det på radion i morse, stackars er.

Det kom en riktig regnskur här i går, och termometern sjönk till 5 grader, man kunde nästan se när "kvicksilvret" sjönk...HUA. Näe ordning på vädret vill vi ha...
Varmt och skönt !!!
Det röstar jag för *S*
stennie
Fy va hemskt med snö nu!!!
Vi fick en liten hagelskur här i morse, den var som tur var,inte så våldsam!
Fny
usch usch usch! jag lider med dig!
Fjällroosens
Jag fattar exakt vad du menar!!! Jag bor oxå i fjällen, växtzon 8 och där tar växtzonerna slut, bara de säger ju allt crying.gif . Tittar ut genom fönstret nu och ser nysnön ligga långt ner på fjället, och regnet har oroväckande tjock konsistens. Tur att elementet är på i växthuset! Vi står ut för snart vänder det, eller.....??? rolleyes.gif
Wilmer
-fear-.gif Det tog emot bara att öppna en tråd där det stog "snö" nu, stackars er...
lavendelgården
Snart är det snöfritt och då exploderar väl all växtlighet uppe hos dig. Om det kan vara någon tröst, så slipper du mullvadar, mördarsniglar och vildsvin. Så upp med hakan - efter regn kommer solsken . Ha en bra sommar
Åsa www.lavendelgarden.nu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon