hallonrosa
Är Amethyste och Tausendschön engångsblommande?
svennis
CITAT (hallonrosa @ 03-06-2009, 22:04) *
Är Amethyste och Tausendschön engångsblommande?

Amethyste blommar en gång men det är fint. Går o väntar.

Tausendschön är en multiflora ros som blommar en gång
hallonrosa
Tack så mycket svennis. Jag tycker Amethyste är så fin, älskar färgen! Det var synd sad.gif
Thé
Fast det finns en fördel med engångsblommande, de är ofta väldigt generösa och överdådiga, och det brukar ju vara ett antal veckor. Kontinuerligt blommande har ju aldrig riktigt den wow-effekten. Och inte kräver vi av pioner, syrener och alla möjliga andra växter att de ska blomma hela sommaren. På sätt och vis tror jag att i varje fall jag uppskattar syrenerna mer eftersom de bara håller på en kort period. Och magnolior och pioner...
Stiffe
Hear, hear!
/S
Christina i Taxinge~
CITAT (Thé @ 04-06-2009, 15:49) *
Fast det finns en fördel med engångsblommande, de är ofta väldigt generösa och överdådiga, och det brukar ju vara ett antal veckor. Kontinuerligt blommande har ju aldrig riktigt den wow-effekten. Och inte kräver vi av pioner, syrener och alla möjliga andra växter att de ska blomma hela sommaren. På sätt och vis tror jag att i varje fall jag uppskattar syrenerna mer eftersom de bara håller på en kort period. Och magnolior och pioner...

Precis så! tummenupp.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon