LindaA
men den ser inte ut som en Nelly Moser?
Om det inte är den sorten, har någon en aning om vilken sort jag kan ha fått?

köptes som Nelly Moser

köptes som Nelly Moser

köptes som Nelly Moser

köptes som Nelly Moser

köptes som Nelly Moser

Den är hursomhelst väldigt vacker! Tycker den är läcker när knoppen öppnar sig och den är rosa och gul.
Men som sagt var, en Nelly kan det väl inte vara?

LindaA
Hittade precis info om denna där det står: "bevarar blomfärgen bäst i skuggiga lägen"

Vår står i full sol nästan hela dagen, kan det vara därför den inte har rosa mitt på bladen?
Finn Klematis
CITAT (LindaA @ 04-06-2009, 06:24) *
Hittade precis info om denna där det står: "bevarar blomfärgen bäst i skuggiga lägen"

Vår står i full sol nästan hela dagen, kan det vara därför den inte har rosa mitt på bladen?

Hej!

Är det den första blomman ? Jag har haft nästan vita blommer på Nelly Moser.
Det har varit dom första blommorna, senare blommor har varit normala.
Jag tror att det beror på att knoppen varit utsatt för kyla.
Återkom med senare blommor.
Jag har även haft vita blommor på John Warren.
Mvh.
Finn
LindaA
Så spännande! Ja, nu finns det inte så många blommor, åtta knoppar är allt som kommit (vet inte om det kommer fler?) men hitills är de vita allihopa. Alla har inte slagit ut än, så jag får väl vänta och se då.
Kommer det fler knoppar under säsongen eller är de här åtta den får?

Tack för svaret!
octachoron
CITAT (LindaA @ 04-06-2009, 08:41) *
Kommer det fler knoppar under säsongen eller är de här åtta den får?

Nelly Moser har två blomningsperioder, försommar samt höst, så det kommer fler blommor.
Nelly Moser

Den sista blomman i höstas på min Daniel Deronda var vitfärgad istället för blå pga kyla.
LindaA
CITAT (octachoron @ 04-06-2009, 11:45) *
Nelly Moser har två blomningsperioder, försommar samt höst, så det kommer fler blommor.
Nelly Moser

Den sista blomman i höstas på min Daniel Deronda var vitfärgad istället för blå pga kyla.

Tack! Det var ju kallt ett tag här när knopparna kom så det kanske bara är därför då.
Det blir spännande att vänta på nästa blomning för att se om dem blir randiga då.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon