Full version: Rosor ...
sammy78
Hej !
Jag totalt ääälskar rosor rose.gif och har ganska många i trädgården redan.... men hade tänkt skaffa 2-3 st till.
Dem jag har i trädgården idag har jag fått av mormor/mor och några i present för alla vet att jag älskar rosor yes.gif
Men kan någon tipsa om ställen i eller omkring Malmö där man kan köpa rosor ganska billigt ??

Och ni kan gärna tipsa om prisvärda och tåliga/"bra" och sorter!

Uppskattar alla hjälp och alla tips jättemycket ! tummenupp.gif
svennis
Raskarum i St Olof, för billigt o Roskraft, Östra Hoby nära Glimmingehus, har jag fyndat mycket.
Båda två brukar bli en upplevelse, värt besväret... Räkna med att det blir många resor dit... whistling.gif
sammy78
Tack för svaren .. svennis thanks.gif
Är dem ställena du skrev svåra att hitta ? och kan man ta buss ut där ?
Har bara bil ibland thumbdown.gif och har svårt med lokalsinnet blush.gif

Kan du eller någon annan flera ställen så tipsa ! snälla yes.gif
Ezereht
Jag tror svennis gett tig toppentips sammy, pröva gå in på ww.eniro.se och klicka i kartor, och skriv ut en karta till dig. Där kan man också får direktioner exakt hur man ska åka. Nog hittar du biggrin.gif
Thé
Jag tror att det är svårt att ta bussen dit, ligger långt ute på landet, men man vet aldrig, kanske kollektivtrafiken kan överraska.
StinaR
Prismässigt vet jag inte, men Cedergrens plantskola i Råå utanför Helsingborg lär hålla ett stort sortiment och hög kvalitet av både rosor och klematis. Man kan även handla på postorder därifrån. Jag har bekanta i Skara som gjort det med gott resultat.
Annars torde det fungera att åka kommunalt mellan Malmö o Helsingborg.
miclo73
http://www.floralinnea.se/
Rosornas mecka i Helsingborg.
Där blir man inte besviken.
Stiffe
Annars finns postorder. Mkt bra om man inte är bilburen. Koggens har bra priser.

Köpenhamnsområdet är väl allra närmast Malmö. Borde finnas några där. Löve är väl en dansk plantskola, och Rosenposten, men har ingen klar bild av var i Danmark de ligger. Jo, Löve är jag rätt säker på ligger på Själland i närheten/utkanten av Köpenhamn. Sök på nätet.

/S
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon