Husihelvete
När vi klev ut genom dörren i morse var vi med om det som med största sannolikhet blir dagens naturupplevelse.

Klockan var sex på morgonen, vi åker till jobbet tidigt. Vi kommer inte mer än ut så upptäcker vi en älg som står och mumsar bara 20 meter ifrån oss. Vi stannar såklart upp och tittar, beundrar. Det lustiga är att älgen inte alls var skygg, vi kunde både prata med varrandra med normal ton och gå omkring på tomten. Det var häftigt att vara så nära skogens konung.
MariaS
Älgar är inte speciellt rädda av sig normalt. Däremot kan de bli aggressiva när bortstötning av kalvarna sker, eller när de ätit sig fulla på äpplen.

Själv mötte jag tre älgar härom morgonen utanför dörren. Nu är mysteriet med vattenförlusten i dammen löst... De drack där!
Meriona
De kan även bli aggressiva även mitt på sommaren om folk är för närgångna. Tro mig det har vi bevittnat flertalet gånger här på "älgarnas berg" med alla tyska turister som tror att de är tamdjur, även om inga kalvar synts i närheten (dock kan de ju funnits där ändå).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon