träd
Undrar om det är någon som har erfarenhet av att odla grönsaker i marktäckväv genom att göra någon form av springor ?Har inte så mycket tid för att jämt rensa ogräs och har fårrr in mycket nate och kvickrot.Skulle vilja hinna njuta av att ha en tädgård inte bara rensa ogräs.Vill gärna ha tips då jag älska att gå ut och skörda grönsaker och vill att barnen ska få uppleva det ochså.
katah
jag har inte provat makrväv, men pratar varmt om att täcka med klippt gräs.
Med 9 års erfarenhet, helt suveränt !
Åsa, mälardalen zon 2
Squash funkar att odla i marktäckväv man sliper rensa ogräs mm. men blir det en varm vår med gassande sol blir blir det nästan för varmt för de små plantorna i den svarta väven, det blir bättre när bladen skuggar väven. +Ska man göda brukar jag hälla gödselvattnet med en kanna direkt i hålen för det tar lite tid innan vattnet rinner igenom duken, +innan plantorna har rotat sig vattnar jag även i hålen med en mindre kanna.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon