Full version: Blåregn
Solstorm
För massa år sedan köpte jag mitt första blåregn, sedan kom en vargavinter som knäckte den. Några år senare så köpte jag ett blåregn som överlevde i flera år men som aldrig blommade.

Förra året gjorde jag ett försök igen. Det blev en Amethyst Falls. I våras när andra började beskära sina så hade inte ens min visat tecken på bladknoppar, jag var orolig att den inte överlevt vintern. Sedan började bladen komma lite försiktigt. NU HAR DEN KNOPPAR! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
oliv
Grattis! Kul när man har väntat så länge och man äntligen lyckats... rolleyes.gif
Ywonne
Grattis !!!
Vilket tålamod....

Jag var nere i Skåne Kristi Himmelfärds helge, och på Bäckdalens Handelsträdgård, deras blåregn blommade helt underbart...Vill ha...skrek det i huvudet på mig giggle.gif
lenaandersson
grattis tummenupp.gif , har själv en som stått fem år, klippte den första gången i vintras och då hade jag även flyttat den på sommaren så då tänkte jag att nu kanske den blommar men nej, ska klippa ännu tuffare denna höst och vinter.
fast vet inte om den ska klippas bara i vår vintern.
Aqvakul
CITAT (Solstorm @ 04-06-2009, 13:10) *
För massa år sedan köpte jag mitt första blåregn, sedan kom en vargavinter som knäckte den. Några år senare så köpte jag ett blåregn som överlevde i flera år men som aldrig blommade.

Förra året gjorde jag ett försök igen. Det blev en Amethyst Falls. I våras när andra började beskära sina så hade inte ens min visat tecken på bladknoppar, jag var orolig att den inte överlevt vintern. Sedan började bladen komma lite försiktigt. NU HAR DEN KNOPPAR! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Grattis! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon