lenaandersson
vad kan man mer än vinranka ha stå i jord åretrunt i växthus, så man vet hur mkt jord bäddar man ska tänka sig i ett växthus, för annars är det tydligen enklast med stora krukor. jag vill ju få plats med så mkt som möjligt i mitt blivande växthus, i dag har jag ett växthus på ca 3 kvm, där har jag en jordbädd pluss några hinkar med tomater.jag har alltid odlat gurka eller tomater i jord bädden.
men det nya blir 11.4 kvm stort och då vill man ju göra det så bra som möjligt, detta får mej nästan sömnlös confused.gif ni med erfarenhet snälla dela med er av era tankar och erfarenheter.
Ywonne
Persika...Nektarin...har en kompis till mig...som har ett växthus (det har inte jag, ännu)...det verkar häftigt, men jag tror hon "måste" pollinera själv....för att få frukt...de blommar nog ganska tidigt...och frukt har hon, varje år...
MariaS
Jag har rabarber (Elmblitz) för tidig skörd och fikon planterade året runt i växthus.
lenaandersson
Jag har en fikon planta i kruka, så den kanske skulle må bra av att planteras där! men aprikoser mm blir inte dom väldigt stora, själv har jag persika trädet frost ute i trädgården och den växer mkt på höjden.
spännande det här undra om det kommer mer förslag. tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
ska du plantera ut fikon så hindra den lite bland rötterna då fikon när dom är i växthus växer skitsnabbt. om man nu inte gillar att klippa ner fikon grenar hela tiden.
vanjalarsa
Vilken bra tråd!
Jag har ett litet kallväxthus i zon tre på gränsen till fyra.
PÅ ena sidan i växthuset har jag öppen jord, Där satte jag engelska klockhyacinter, blodgräs och gul phlomis som jag glömt namnet på. INgen av dem är härdiga här men har gått bra i växthuset.

Iår planterade jag mina egna (treåriga )sådder av vit krollilja där också. I hopp om att slippa liljebaggar.

Vad tror ni om detta ?

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
blomkronan
Du kan ha kryddor som inte klarar frost... Rosmarin, lagerblad och timjan planterat permanent i växthuset smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon