yla

kunde inte låta bli att sätta in den här
jag älskar hösten när solen skiner o frosten biter lite
kopernikus
Ja, man kan verkligen känna känslan av frosten som biter, när man ser bilden!!
Hellan
wub.gif Åhh! Vad vackert!
Kristina i Skåne
Jättevackert! Visst är hösten underbar med frost och alla härliga färger! wub.gif
Kajsa
Så vackert och lite vemodigt, nu har vi frost mest varje natt, så tidigt!
Ti bee
Det var en fin bild! smile.gif wub.gif
Hit tror jag inte frosten nått än, men när den gjort det så har den täckt hela landet. tongue.gif Grannen sa att den nått en by ca 15 minuters bilfärd norrut nu, så inatt kanske det är dags? unsure.gif Och jag som har dahlior och gladiolus att ta upp och krukväxter att ta in, men jag är störtförkyld! sad.gif Och har inte varit ute på 4 dagar. Urtråkigt! Maken är lika sjuk, så jag kan inte skicka ut honom att gräva heller, får väl vänta och hoppas på turen att frosten dröjer lite till.
yla
men jag tog bilden i norra skåne så frosten e på g
Eva St
Vilken härlig bild!!!!!!
Eva St
ariana
Fint
instämmer om denna känsla lite frostigt sol o alla dessa underbara färger i naturen jag har njutit av allt detta idag rolleyes.gif
Alpiner i Halmstad
Sedum cauticola. Liten kärleksört. En liten släkting som har höstfärger hela sommaren, men som blir brun och vissnar när frosten nyper till. Plantan blir endast några cm. hög men breder ut sig och täcker marken.
M.v.h. Bernt
Kristina i Skåne
Här i sydöstra skåne har vi haft tre frostnätter i rad nu. Som tur var hade jag hunnit få in fuchsior och annat i växthuset, där får det stå med frostvakt några dagar till. De blommar ju fortfarande så fint och jag har inte hjärta att löva av dem ännu.
Men vintern är helt klart på väg...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon