Full version: De första rosbilder!
renate
Nu börjar rosblomningen här,ännu är det bara Finlands vita som slagit ut.Alla andra har bara knoppar ännu.Jag hoppas inte att jag missar allt för mycket av rosblomningen för efter midsommar reser jag bort en vecka.Noja rosorna blommar inte över på en vecka.
[attachment=35889:2009_06_...__Large_.JPG] Fröplanta från Finlands vita
[attachment=35890:2009_06_...__Large_.JPG] samma
[attachment=35891:2009_06_...__Large_.JPG] Finlands vita ros,inte riktigt så stor som den jag grävde upp.
[attachment=35892:2009_06_...__Large_.JPG] Närbild
Thé
Åh, jättevackert!
Kajsa
Härligt renate, den rosen har jag inte.
Christina i Taxinge~
En särskilt tålig och härlig ros!
Min skickar upp små rotskott i gräsmattan som klipps med gräsklipparen.
Hur har du det med rotskotten, Renate?

Kajsa, vill du ha rotskott.......nä, du har nog inte plats?!
Kajsa
Tack Christina, men ja du har ju varit här, det är knökfullt. Två stora Starkodder och Lykkefund får räcka.
svennis
Hej Renate!
Måste ju logga in för att se dina bilder.
Lite olika blommor med frösådd.
Kul du delar med dig..
Ezereht
Mina Plena har stannat av som allt i trädgården nu när det blev kallt i i några dagar. Det är tvärnit.
renate
Plena skuter rotskott mer än jag behöver.Jag har ingen Plena längre i trädgården,de jag visade står på tomtgränsen till min vilträdgård(kommunens).där får de breder ut sig,för utan Finlands vita ros vill jag inte vara.la reine Viktoria har slagit ut med,bilden ligger i kameran.Nu börjar den stora rosföreställningen,jippiiiiiiiiiiii!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon