emmalofo
Alla mina andra klematis (planterade i höstas och nu i våras) växer så det knakar, men lilla madamen som planterades i höstas och fick samma ömma omvårdnad som de andra står helt stilla och stampar.

Hon lever och har satt tre stora, fina knoppar som jag väntar på, men har inte växt någonting alls i vår. Är hon trögstartad eller kan något annat vara fel? Hon verkar inte vara angripen av något, bladverket är grönt och fint.

Jag som ville se henne klättra och bli fin i år.
Finn Klematis
CITAT (emmalofo @ 05-06-2009, 08:48) *
Alla mina andra klematis (planterade i höstas och nu i våras) växer så det knakar, men lilla madamen som planterades i höstas och fick samma ömma omvårdnad som de andra står helt stilla och stampar.

Hon lever och har satt tre stora, fina knoppar som jag väntar på, men har inte växt någonting alls i vår. Är hon trögstartad eller kan något annat vara fel? Hon verkar inte vara angripen av något, bladverket är grönt och fint.

Jag som ville se henne klättra och bli fin i år.

Hej!

Du får vänta. Det är en PRIMADONNA, hon kommer men det tar en liten tid.
Hon har sin största blomning på årsved.

Mvh.
Finn
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon