Jag behöver hjälp med namn till griskultingarna!
Själv är jag inne på ett tema men det gillar inte resten av familjen. Självklart har alla favoritnamn som inte passar ihop i nåt tema. Därför så funderar jag på att strunta i ett tema och bara ta namn som vi helt enkelt tycker om.
Käre maken vill gärna ha med "Särimner", suck... tycker inte om det, men vad gör man, han har ju byggt stian ;-)
Dottern vill att en ska heta "Knut", men hallå, det kan man väl inte kalla en gris!? Men jo det kan man säger hon, vi har ju en som heter Torsten så varför inte. Ja, hon har ju förstås rätt att tycka vad hon vill.
Men sen då, det lär ju bli fler än 2 kultingar, i alla fall om det inte bara är luft i magen!
Mamman till kullen heter Belle och pappan heter Torsten, de andra två snuttarna i hagen heter Chico och Gry.
Chico betyder liten pojke på spanska och Belle betyder skönhet på franska, det hade varit roligt att fortsätta på det temat om det går. Gry och Torsten kommer från Belles uppfödare och är omplaceringsgrisar så de har vi inte döpt.
Så, om du har några bra tips så skulle jag bli jätteglad för lite hjälp!
VAnliga namn som Edgar, Sune, Greta osv tycker jag skulle passa, vilket tydligen övriga familjen också tycker...
Griseknoen tycker jag är fint:) ...eller Skära...om de nu är skära:)
ingrids
05-06-2009, 13:09
Napoleon, ett litterärt förankrat grisnamn (ondingen i Orwells Grisfarmen)
Mitzi betyder liten på grekcypriotiska
Platinum
05-06-2009, 17:59
Evert om det är en rolig gris, kommer ni ihåg Evert Ljusberg? (Han va/är iofs ingen gris men rolig)
Bella kanske om en kulting är en liten flicka om man vill gå på ditt tema.
Lars-Olof Arvids
05-06-2009, 18:10
Kanske Piggelina, Piggvar eller något i den stilen?
Olle
Biggan_
05-06-2009, 18:27
Miss Piggy, Wilbur, och så kan man komma på en massa varianter av Gullegris, Gottegris, Morsgris, Lortgris osv....
Lars-Olof Arvids
06-06-2009, 19:10
Vad sägs om So-Fia eller So-Ellen?
Olle
Eva-Helene
06-06-2009, 21:05
Pelle
Orvar
Nasser
Lisa
Torkel (Tor från pappa o el från mamma)
Asta
Daga
Bettan
Tack snälla för alla tips! Vi har sugit åt oss en del av era förslag, men fortsätt gärna ;-).
Nu väntar vi bara på kultingarna
CITAT (ABCiV @ 06-06-2009, 23:05)

Tack snälla för alla tips! Vi har sugit åt oss en del av era förslag, men fortsätt gärna ;-).
Nu väntar vi bara på kultingarna
Det gör vi med
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.