Lavin
[attachment=35911:PICT0271.JPG]

Crown Princess Margareta var först ut i trädgården i Barsebäck. Doftar hallon vid entrén nu!
Kajsa
Ja, dom där Austinrosorna kan man bara älska rose.gif
Christina i Taxinge~

....och CPM har väl alldeles underbara blommor!
Växtsättet däremot ger en del att önska tycker jag....
Skulle jag köpa en CPM idag så skulle jag plantera den emot en spaljé eller annat stöd. Den växer rätt spretigt.

[attachment=35913:cpm99.jpg]

Lavin
jag har fångat in en i ett torn, funkar bra hittills, tänkte binda upp den lite under helgen och tvinga in den att växa i sidled.

[attachment=35914:PICT0248...radliten.JPG]

dom envisas dock att växa in mot väggen av nån anledning, blyg kronprinsessa kanske?

[attachment=35915:PICT0272liten.JPG]
Christina i Taxinge~
Smart med tornet!! smile.gif
Du kommer att vara glad under åren som kommer att du planterade på det viset!
Grenarna är så rangliga på CPM, men rosen är underbar ändå, så den måste man bara ha! wub.gif
Thé
Hmm, det låter som om jag måste fixa någon form av stöd till den...
Ezereht
Nu har jag beställt en w00t.gif från rosenposten. Eeep spännande, blir min första Austin. Beställde en Tuscany superb när jag ändå var igång också.. antar man tar superb om man ska välja? och inte Tuscany. Var lite svårt att veta.
Christina i Taxinge~
Jag tror du blir jättenöjd framöver! smile.gif

......du kunde ha fått en TS av mig om jag vetat att du ville ha en sån. unsure.gif

Ezereht
oops.. men om du har någon annan gallica i något hörn du vill bli av med? ^^ Det finns fler jag vill ha. I alla fall var tanken snäll smile.gif

Måste ut och djupgräva i min planerade rabatt bara. Det är lite blåsigt där, men jag hoppas det går bra ändå, lite annat runt som kan skydda.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon