Kolmårdstrollet
Hej,

Satte rabarber sensommaren -07 och undvek att skörda förra året. I år ser plantan fin ut men har inte alls den tillväxt jag räknat med.... vad kan vara felet???

Samma tid satte jag en röd vinbärsbuske. Har blommat massor i vår och fått klasar med bär, men nu finns bara enstaka bär kvar på varje klase. Är det fågel som varit framme? småkryp? Blir lite ledsen :-(

Men potatisen är jättefin!!! å nu ska jag ut och gräva runt sista metern - sen är mitt grönsaksland äntligen redo för små frön!

rose.gif
MariaS
Både vinbär och rabarber vill ha massor med näring. Jag brukar alltid slänga till mina lite extra hönsgödsel ett par tre gånger fram till strax efter midsommar, då får de inget mer sen.
KURT
De moderna rabarbersorterna med mindre oxalsyra, brukar ta längre tid på sig att börja växa, och de växer inte lika kraftigt som en del andra sorter.
Kolmårdstrollet
Tack för svar, det ska vara en sån sort - fast de stjälkar jag trots allt norpade igår var v ä l d i g t sura crying.gif ... nån aning om vad som hänt med vinbären????
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon