Full version: Sveriges national dag
lenaandersson
äntligen bättre väder, kan man fira Sveriges national dag på bättre sätt än att vara ute och påta i sin trädgård.
Jag har hunnit med mkt på ett par timmar.bla. planterat mitt nya buxboms klot från Ikea och planterat om bommuls gräset som stått fel i flera år. tagit massa små sticklingar från en gammal buxbom, vattnat i växthuset och bara njutit. men det jag har gjort mest är nog att trasslat ut katten som har varit ute i löplina han är duktig men i bland slår det knut på allt och då ligger mina växter pyrt till.
I kväll ska vi i väg och titta på Sverige - Danmark på Råsunda i sthlm det blir kul.
vad har ni andra gjort i dag?
stennie
Planterat lite ..sått lite..förberett till i morgon (växtloppisen i Smyge)

Slumrade till och med en liten stund i en trädgårdsstol nu på eftermiddagen...en perfekt dag!!!!
Fny
jag hade en mycket trevlig nationaldag igår, trots regn här i Uppsala! Jag, sambon och två vänner satt och kurade under ett stort parasoll (med regnet som en gardin en decimeter utanför stolsryggarna) och grillade. Det blev en blöt kväll på fler än ett sätt, och jag är rejält baki idag... SÅ nu ska jag dra och rösta, och sen bara slappa...
pleximaster
Sedan den infördes som helgdag har jag haft denna högtid till att klippa häckarna på, i och runt om trädgården. Tyvärr så har jag numera planterat för mycket häck (ca 650 m bok, spirea, syren, buxbom, liguster, snöbör, lönn och hassel.) så jag önskar att regeringen skulle kunna införa ytterligare en helgdag så jag blir färdig! Dessutom inföll den på en lördag vilket var olämpligt bättre när det ligger på en fredag alt måndag. Vilket parti vill ha min röst!!! smile.gif

mvh plexi

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon