Full version: Nu blommar det
svennis
Några till

Nellyn Tytär x.JPG

Double White.JPG

poppius.JPG

poppius.JPG[img]

Whisky Mac.JPG

Kajsa
Vackert svennis, det känns som ni har en månads försprång mot oss en bit upp i landet. Gillar färgen på Poppius.
Erika i Sandviken
Här blommar Alba Plena,Louise Bugnet.Tur ma har stamrosorna som blommar för glatta livet.

Vi har 12grader bara och på nätterna ända ner mot 3-5grader, vad ska orka blomma i detta kylslagna väder.

I går kväll satt vi i tv-soffan och jag vela bara tända ljus,kändes som en ruggig höstkväll.

Inte mycket kommer att hinna ikapp det här va,med tanke på hur hårt mycket frös ner i år.Min vackra stora Astrid Lindgren sticker numera upp 1dm ovanför jordytan.Dels så står den lite skuggigt,men framför allt den vill ha värme!
Ezereht
Håller helt med dig Erika, jag sitter insvept i fleece och yllepläd framför datorn.. Blä säger jag. Men var ut igår och grävde klart groparna för mina nybeställda rosor. Men det är så mycket sten i den rabatten, hoppas dom kan växa runt dom stora stenarna, jag orkar inte lyfta dom sad.gif KÄnner mig som en smålänsk bonde som bryter ryggen över att bära sten.

Whiskey Mac! Den får du inte visa Svennis!! Den har jag tittat på men den klarar sig väl bara i zon 1. Fin den var biggrin.gif Guuuuuul....

Poppius som buskage nedanför hemma-holken, dina fåglar har det bra Svennis giggle.gif
strandskatan
Whisky Mac är en av de rosor jag lyft upp på plantskolan och nästan.... Poppius har jag läst får mycket rotskott, och jag är lite skotträdd... Svennis, jag bor ett par mil (tror jag) söder om dig, drygt halvmilen från Smygehuk, men jag ligger också en månad efter. Inte ens Stanwell P och Maigold har slagit ut än.
svennis
CITAT (Ezereht @ 07-06-2009, 12:03) *
Håller helt med dig Erika, jag sitter insvept i fleece och yllepläd framför datorn.. Blä säger jag. Men var ut igår och grävde klart groparna för mina nybeställda rosor. Men det är så mycket sten i den rabatten, hoppas dom kan växa runt dom stora stenarna, jag orkar inte lyfta dom sad.gif KÄnner mig som en smålänsk bonde som bryter ryggen över att bära sten.

Whiskey Mac! Den får du inte visa Svennis!! Den har jag tittat på men den klarar sig väl bara i zon 1. Fin den var biggrin.gif Guuuuuul....

Poppius som buskage nedanför hemma-holken, dina fåglar har det bra Svennis giggle.gif

Oj! Wisky Mac, är ömtålig även här. Har haft skydd av ett rör därför så tidig, tänkte på sen. Men doften.. blink.gif
renate
Oj vilken rosblomning redan hos dig svennis,Gillar Staffa men inte rotskotten.Min Tuscany Superb på engen rot(stickling) börjar breder ut sig med rotskott nu,fast det gör inget.Här sken solen i eftermiddag så jag passade på och plantera de sista sticklingsrosor,nu har jag ingen kvar att plantera.Lite smått börjar det blommar här med

[attachment=36081:2009_06_...__Large_.JPG] Knopp Henri Hudson efter vattningen
[attachment=36078:2009_06_...__Large_.JPG] Louise Bugnet

[attachment=36079:2009_06_...__Large_.JPG] La Reine Victoria
[attachment=36080:2009_06_...__Large_.JPG] Henri Hudson
[attachment=36077:2009_06_...__Large_.JPG] Souvenir de la Malmaisom
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon