Full version: Humle
balkonglady
Hej!
Jag undrar om någon här vet vart man kan hitta humleplantor? Helt vanlig humle. Jag vill ha en slingerväxt i spaljen som växer mycket snabbt och ha som insynsskydd.
HelenN
Humle borde de ju ha på alla välsorterade plantskolor.
malin72
jo det borde finnas överallt. det är så pass vanligt...tänk bara på att man fastnar i humlen väldigt lätt, den hugger tag i allt och alla...bra som inskydd...men bara en tanke, för när den skjuter iväg så är det lätt att man sitter fast whist.gif
balkonglady
Jag har kollat lite här på nätet om det finns humle att köpa, men har än inte hittat någon som säljer. Det löser sig nog. Vad kan man annars ha för slingerväxt som växer som sjutton och som kan fungera som insynsskydd?
torkil
Jag har humle som jag planterade förra året, satte dom lite sent så det blev inte så mycket av det och det har det inte blivit i år heller, kom igång ganska sent. Har också planterat Bokarabinda förra året och där har det hänt mer, den är ju känd för att växa oerhört snabbt och mycket, kalla ju också "arkitektens tröst" då den kan täcka hela byggnader.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon