Hej
Jag planterade Fackelblomster för någon vecka sen. Den ena växer och mår bra men den andra blir bara mindre och mindre. De har sol hela morgonen ända till ettiden på eftermiddan. Varför blev det såhär ? Kan jag göra något ? Jag har planterat med grus i hålet och egen fet matjord. Den bakre på bilden mår bra, den främre, om ni kan se, verkar inte trivas.
Hälsn Tepa
Hej
Ingen har kunnat hjälpa mig här. Men ni är förlåtna, kära odlaiter. Som ni kan se så har Fackelblomstret tagit sig. Skulle ändå vilja veta vad det beror på att det först minskade så och sen fick det fart ?
Midsommarhälsn.
Tepa
Biggan_
19-06-2009, 23:11
Fackelblomster trivs fuktigt! Jag har mina i en korg i dammen. När det är lågvatten torkar dom upp lite, när man sedan fyller upp eller det regnar så står dom i blöta igen. I och för sig har dom fröat av sig och spridit sej till rabatten också ibland ,men jag har fukthållande mullrik lerjord.
Bild från 2007.
[attachment=36646:007.jpg]
Tack Biggan! Vet inte om jag blev klokare nu, men den verkar ju trivas där den nu står. Visst är det väl blötare än i de flesta andra av mina land. Nämligen en Engelsk Trädgårdshortensia dog bort i vintras... Ingen fara, jag köpte tre nya, och planterade på ett torrare ställe, med extra grus under. Man lär så länge man lever....
Mvh Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.