Nila
Jag tycker rosa är såååå tråkigt. Men jag har en massa nävor i min trädgård som är rosa, och som säkert är fina egentligen, men INTE där de står just nu.

Jag behöver lite inspiration! Vad gör jag med mina rosa nävor? Vad ska jag ha upptill för att de ska göra sig??
HelenN
Lila är snyggt till rosa och det finns ju massor med lila perenner....t.ex Malvor, Praktbinka, Allium, Riddarsporre, Akleja, Salvia, Nävor o olika Campanula.
Näcken
Använd dem som marktäckare, sedan sätt till annat. Olika perenner som kan vara blåa vita ellet även röda. Tex Nepeta, Salvia pioner sedan lite buskar med luft under tex en uppstammad benved eller en aronia eller träd där de kan vara under. Kanske lite andra marktäckar till tex lammöron.
annika wall
Prova att kombinera med mörkbladiga växter. Alunrot finns i en del mörka, läckra varianter. Genast blir det rosa lite mer "farligt". Man kan också hotta till det med "förbjudna" kombinationer av rött, orange och lila. Syndigt läckert!
Nila
Åh, tack tack tack för alla tips! Nu känns det lite roligare igen! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon