Var i Skåne kan jag köpa vit purpurklätt? Vet någon om det finns att beställa någonstans ifrån?
Ni som är lyckliga innehavare, var hittade ni era första plantor? Den rosa verkar vara mycket vanligare.
kram
Eva 33c
07-06-2009, 22:34
Jag har frösått den en gång i tiden. Hos mig uppför den si som en två-åring, dvs bladrosett år ett och blommor år två och sen borta.
Fröer till den vita finns hos bl a
Rara Växter
octachoron
07-06-2009, 23:36
Jag skaffade frön från Rara växter, tror det var 30 frön i förpackningen. De groddde snabbt och pålitligt.
Sedan åt ju råttorna upp plantorna under vintern men det är ju en annan historia...
Chamomille
08-06-2009, 06:28
CITAT (corey @ 07-06-2009, 23:27)

Var i Skåne kan jag köpa vit purpurklätt? Vet någon om det finns att beställa någonstans ifrån?
Ni som är lyckliga innehavare, var hittade ni era första plantor? Den rosa verkar vara mycket vanligare.
kram
Jag fick fröer från en trevlig odlait

Ska jag spara några fröer i höst?
Å så snällt! Jag är oerhört tacksam Chamomille, om du vill göra dig det besväret!
Tackför tipsen ni andra också!
Min har frösådd sig något alledes förskräckligt,nu har jag rensat bort de mesta men det finns många kvar.Bor du i närheten av Hyltbruk får du gärna några plantor.
Eva 33c
12-06-2009, 15:30
Har ni någon koll på hur frökonstanta de är i färgen? Jag har både vita och den vanliga cerisa i trädgården men har inte tänkt på om de vita ger mest vita avkommor. Det är lite av ett problem när jag ser självsådda småplantor att jag inte vet vilken färg de kommer att få. Vad är era erfarenheter?
Jag har bara vita,de ceriserosa drog jag upp,hur fröplantorna ser ut i år vet jag inte än.Jag har frö av en mörkare cerise men inte sått dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.