|
Dito Verde
07-06-2009, 23:28
Katten och rådjuret låg och slappade och hade det gott. Jag tittade på dem länge. Så kom haren från vår trädgård och gjorde dem sällskap. Han sa nog något, för de andra reste sig, sträckte på sig och gick därifrån i sakta mak. Grannens zoologska trädgård
Huggorm
07-06-2009, 23:44
Så katten vågade sig inte ens på att försöka ta haren
Chamomille
08-06-2009, 02:31
 Kul!
Skicka in den till naturprogrammet på tv jätterolig !
Lars-Olof Arvids
08-06-2009, 07:30
Vad häftigt! Så vill jag också ha det i min trädgård! Olle
Nämen GUD ett sånt underbart foto du har fått till!!!!!  Helt fantastiskt, och knäppt i precis rätt sekund för att få en härlig sammanhållning i bilden.
CITAT (Huggorm @ 08-06-2009, 00:44)  Så katten vågade sig inte ens på att försöka ta haren  Har haft en tam hare, och den spöade både katten och hunden. Kaniner kan för all del vara aggressiva, men harar är värre. Se även denna video där en hare dödar en kråkunge (den som är känslig kanske inte ska klicka på den) http://www.youtube.com/watch?v=z865Wow8sfg
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 08-06-2009, 08:30)  Vad häftigt! Så vill jag också ha det i min trädgård! Olle Hihi, precis min kommentar till bilden
Huggorm
08-06-2009, 11:56
CITAT (Azur @ 08-06-2009, 12:15)  Har haft en tam hare, och den spöade både katten och hunden. Kaniner kan för all del vara aggressiva, men harar är värre. Se även denna video där en hare dödar en kråkunge (den som är känslig kanske inte ska klicka på den) http://www.youtube.com/watch?v=z865Wow8sfgKråkföräldrarna verkade en aning upprörda över tilltaget
Underbart!  En så kul bild, rådjursbocken ser ut att inte riktigt veta vad han ska ta sig till, lite ställd liksom. Katten ser bara för underbar ut, sicken min!
Aqvakul
08-06-2009, 14:30
CITAT (Dito Verde @ 08-06-2009, 00:28)  Katten och rådjuret låg och slappade och hade det gott. Jag tittade på dem länge. Så kom haren från vår trädgård och gjorde dem sällskap. Han sa nog något, för de andra reste sig, sträckte på sig och gick därifrån i sakta mak. Grannens zoologska trädgårdSå fräckt!
Håller med om att det är en häftig bild - men jag har både hare, katter och rådjur i min trädgård ibland och jag gillar det inte. Haren ringbarkar rosorna och skiter överallt, rådjuren knipsar tulpaner och andra blommor som jag inte har nån lust att dela med mig av och katterna jagar småfåglar och ekorrungar. Näe, den där trion skulle jag som sagt inte vilja ha inne i min trädgård i alla fall - men det var en häftig bild  .
Vilken helt underbar bild  och säkert väldigt ovanlig !tänk va en del ha tur, verkar som de snubblar på bra bilder  Katten ser föresten lite undrande ut !precis som om "vad ha jag nu gett mig in på "ska jag sticka eller ! Härlig bild i alla fall !skulle haft kameran här i vintras när Räven va här och sat vid verandan med vår katt Motti
Chamomille
08-06-2009, 15:17
CITAT (Motti @ 08-06-2009, 16:03)  Vilken helt underbar bild  och säkert väldigt ovanlig !tänk va en del ha tur, verkar som de snubblar på bra bilder  Katten ser föresten lite undrande ut !precis som om "vad ha jag nu gett mig in på "ska jag sticka eller ! Härlig bild i alla fall !skulle haft kameran här i vintras när Räven va här och sat vid verandan med vår katt Motti Jag tycker katten ser ut att vara på språng
stennie
08-06-2009, 15:32
Vilken härlig bild, tänk att ha naturen så inpå knuten!
Ser itne bocken fet ut? Tycker alltid de ser så magra och skrana ut men det kanske är vinkeln - eller har grannen smaskiga tulpaner
Nu har Rådjuren ätit upp sig i vår men i augusti börjar brunsten då kan de se lite raggiga och slitna ut !
Myosotis
08-06-2009, 18:07
Häftigt!!
vildvittra
08-06-2009, 19:07
vilken underbar bild! katten ser helt livrädd ut "om jag ligger tryckt mot marken märker de inte mig" fantastisk att du hann fånga alla på bild
Dito Verde
08-06-2009, 21:26
Bocken är en liten smidig en. Men han ser ut som mamma mu när han ligger så där. Här har han rest sig upp. han ville inte vara med längre. jo katten lade sig till språng när haren kom men den insåg snabbt att den inte skulle ha någon chans.
[attachment=36128:IMG_4369___Kopia.JPG]
Vilket triangeldrama det ser ut att vara
blomkronan
08-06-2009, 23:01
 häftigt! Du skulle kunna vinna en fototävling med den bilden... kolla runt på nätet det borde finnas en hel del nu med ämnet "natur"
Min gryma tanke var att det skulle varit kul att ha fingret på en annan avtryckare än kamerans Visst är dom söta men hornen växer på mig när dom förstört och ätit upp
Huggorm
09-06-2009, 11:32
CITAT (LasseB @ 09-06-2009, 11:16)  Min gryma tanke var att det skulle varit kul att ha fingret på en annan avtryckare än kamerans Visst är dom söta men hornen växer på mig när dom förstört och ätit upp Verkar som jägarna lyckats pricka in den råbock jag hade hos mig i fjol, visste jag vem jag har att tacka skulle jag skicka en tårta. Väldigt vackra djur, men vilka förstörelsemaskiner!
CITAT (Huggorm @ 09-06-2009, 12:32)  Verkar som jägarna lyckats pricka in den råbock jag hade hos mig i fjol, visste jag vem jag har att tacka skulle jag skicka en tårta. Mitt hopp står till det lodjur folk sett alldeles intill vårt hus. Jag hoppas den är hungrig, och stannar kvar ett tag - jag bjuder gärna på sork, hare, och rådjur!
Huggorm
09-06-2009, 12:37
CITAT (Azur @ 09-06-2009, 13:01)  Mitt hopp står till det lodjur folk sett alldeles intill vårt hus. Jag hoppas den är hungrig, och stannar kvar ett tag - jag bjuder gärna på sork, hare, och rådjur! Du är en generös människa
Thalassa
03-07-2009, 19:52
CITAT (Dito Verde @ 08-06-2009, 00:28)  Katten och rådjuret låg och slappade och hade det gott. Jag tittade på dem länge. Så kom haren från vår trädgård och gjorde dem sällskap. Han sa nog något, för de andra reste sig, sträckte på sig och gick därifrån i sakta mak. Vilken underbar bild!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|