Lars-Olof Arvids
Nu på lördag (13/6) är det dags för Bohusläns största växtmarknad i Uddevalla, närmare bestämt i Regementesparken (I 17) kl 11-13. Massor av intressanta växter kommer att säljas av kunniga trädgårdsamatörer som gärna ger råd och tips. Det blir också växtutställning, kaffeservering och ett lotteri på skänkta växter. Arrangör är Trädgårdsamatörerna i Bohuslän-Dalsland.
Välkomna!!!

Olle
Meriona
Ja det kan hända att jag dyker upp om det inte spöregnar.... Om inte annat så för att tacka dig för Inodorum-plantorna! De blommar nu! wub.gif
CillaM
Olle? Kan man bara komma dit, rätt och upp ned med växter att sälja? Eller hur funkar det? Nu börjar nämligen alla växter som jag sått växa och breda ut sig....
Solstorm
http://www.algonet.se/~sta-bod/ kan man läsa att man ska anmäla sig hos Johan.

Lördag 13 juni kl 11.00-13.00
Växtmarknad och växtutställning

avslutar Trädgårdens vecka i Regementsparken, I 17, Uddevalla. Försommarens stora begivenhet i vår krets. Kaffeservering och lotteri på skänkta växter. Här får du tillfälle att köpa växter som du kanske inte hittar någon annanstans. Tag gärna med dig vänner och bekanta som ännu inte upptäckt denna fina inspirations- och kunskapskälla.

Kom ihåg att ta med något till växtutställningen så den blir riktigt fin och sevärd. Om alla tar med någon växt så blir det en mycket fin utställning. Buketter går också bra.

Begränsad plats gör att vi måste maximera varje plats till 3 m bord per säljare. Föranmälan och platsbokning görs hos Johan i god tid före marknaden.

Vid försäljningen tar var och en betalt för sina växter, som naturligtvis krukats upp i god tid i rena krukor, etiketterats med vetenskapligt namn och gärna svenskt samt pris och säljarens initialer. Säljare betalar 100 kronor + några växter (minst 3) till lotteriet i platshyra till Johan Magnusson, som också lämnar mer information på tel. 0530-910 56.

Meriona
Nu är det iallafall bestämt att jag och Wilmer kommer och besöker er på lördag! smile.gif
Lars-Olof Arvids
Vad kul! Ni är välkomna! kompiskram.gif

Olle
ingrid fuxwall
Jag hade tänkt att åka dit och sälja men glömde ju anmälla mig och så ramlade jag ju och slog sönder ryggen så nu går det inte - hoppas Ni andra får det trevligt
MariaS
CITAT (ingrid fuxwall @ 11-06-2009, 22:15) *
Jag hade tänkt att åka dit och sälja men glömde ju anmälla mig och så ramlade jag ju och slog sönder ryggen så nu går det inte - hoppas Ni andra får det trevligt

Men lilla vännen trostar.gif tar det aldrig slut på dina olyckor?
Meriona
Jag hoppas verkligen att vädret inte kommer att vara så här imorgon! Huvvaligen vilket ruskväder! wacko.gif
Lars-Olof Arvids
Ja, detta blir inte roligt att cykla tre mil i, fullastad med växter! Men det går ju tåg från Svenshögen också, och väl på plats går det säkert att komma in under tak någonstans.

Olle
Meriona
Det är nog säkrast att du tar tåget Olle! wacko.gif OCH rejäla regnkläder.....
Lars-Olof Arvids
Fast enligt prognosen ska det bli uppehåll och rentav sol i morgon! Ser det ut så på morgonen är det klart att jag cyklar, för då kan jag lasta på lite mer växter. Det kommer att bli en jättebra marknad! yahoo.gif

Olle
Meriona
Ja nu har det ljusnat betydligt! Härligt! yahoo.gif
Meriona
Oj oj vad mycket folk det var! Jag var jättetråkig och handlade ingenting, men jag fick bannemej slita ändå med att bära Wilmers alla inköp! naughty.gif

Olle hade cyklat långa vägen med alla sina växter, det är verkligen en bedrift! kompiskram.gif
Lars-Olof Arvids
Fast LITE fusk blev det, för ungefär halvvägs mellan Ljungskile och Uddevalla stannade en schysst trädgårdsamatör och tog mina växtpåsar i sin bil till marknaden. Av de 30 växterna jag hade med mig blev 18 sålda och 3 skänkta till lotteriet, så jag hade bara 9 med mig hem igen. Hoppas Wilmer gjorde många fina fynd, det brukar man kunna göra på den marknaden. Fast numera köper jag ganska sällan några växter. Efter sex mil på cykel idag blir det nog en sjunde i kväll, för det är ca 4-5 km ner till Humlebråten där det ska vara hembygdsdag i morgon. Det är inte längre än att det går att cykla två vändor, en i kväll och (minst) en i morgon.

Olle
Wilmer
Jag hittade mååånga fina växter! Hittade också några andra Odlaiter, så var jag ju tvungen rolleyes.gif att handla av dem också. Jag ahr för första gången i mitt liv sett en variegerad rönn, tänk vad det finns!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon