dalkullan
08-06-2009, 18:36
Hej!
Jag håller som bäst på att montera mitt nyligen inköpta växthus från JULA. Jag undrar om det är någon annan som har monterat ett sådant? Jag har problem med att få dit listerna som skall hålla fast plastrutorna. De skall tryckas in på plats, och det skall "snäppa till" när de är på plats...men det är inte lätt!! Har någon något tips på hur man gör det på bästa sätt?? Börjar få mardrömmar om detta...
Man får ont i tummarna och fingertopparna innan man är klar!
Jag skruvade inte fast mina mellanstag, utan satte fast listerna ruta för ruta. Då kunde man justera stagen om det glappade någonstans. Sen är det bara fingertopparna som gäller, list för list....
Föresten, det där svarta handtaget som följde med för listmonteringen är värdelöst! Fick det aldrig att fungera här i alla fall, men tanken var väl god...
dalkullan
08-06-2009, 19:02
Tack för ditt svar, jag har också ont i tummarna och fingertopparna...

Jag får väl kämpa på med mina lister, ska göra som du att ta ruta för ruta och sen skruva fast det sista. Det blir nog bra när (om) det blir klart...
Är du nöjd med ditt växthus? Hur länge har du haft det? Hur klarar det sig ute på vintern??
Mitt Jula-hus är det mindre av tre stycken som jag har, men fungerar perfekt för ändamålet. Det slamrade lite i rutorna när det stormade, men det står fortfarande kvar!
Jag monterade det i april i år, så hur det går med snön, vet jag inte ännu.
dalkullan
08-06-2009, 20:28
OK, tack för dina inlägg!! Har nu varit ut en vända till, och fick faktiskt till det med hjälp av verktyget som följde med. Lite trixigt, men med mycket tålamod och stor envishet skall det nog fungera. Hoppas att det blir klart innan sommaren är över...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.