tulle
Hur kan jag se skillnad på Euphorbia dulcis Purpurea och Euphorbia dulcis Chameleon?
Blomstertanten
CITAT (tulle @ 08-06-2009, 20:30) *
Hur kan jag se skillnad på Euphorbia dulcis Purpurea och Euphorbia dulcis Chameleon?

Är du säker på att den heter Euphorbia dulcis Purpurea och inte Euphorbia amygdaloides - Purpurea ?
tulle
Blomstertanten - du har rätt, men frågan kvarstår. Hur kan jag se skillnad på Euphorbia amygdaloides Purpurea och Euphorbia dulcis Chameldeon?
Deezl
Har själv en Euphorbia Amygdaloides Purpurea (tror jag) som jag sökt information om gällande vinterhärdighet.
Enligt mina upptäckter verkar det som att E. Dulcis Chameleon inte får lika omfångsrika och gulgröna blomställningar som Purpurea, snarare får blommorna samma färgton som bladen.

Vidare fick jag veta deras svenska namn; E. A. P. - Mandeltörel och E. D. C. - Rödbladig törel, om man kan lita på Lenas växter

Bild på Amygdaloides
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon