Full version: Id
Monarda
Den här busken har jag alltid undrat över vad det kan vara. Blommar början på juni i zon 4, hög och bred, doftar svagt.
Fryser aldrig ner.

Erika i Sandviken
Alba Plena (Finlands Vita)

Min A.P
[attachment=36121:Alba_Plena.JPG]
Monarda
Tack Erika! Då behöver jag inte fundera på det mera. Det här var en bild från förra året,
just nu är den åter översållad med knopp och har precis börjat slå ut. smile.gif
När det gäller rosor är den först ut i min trädgård.
Ezereht
Min har tre knoppar... hoppas på dem wink.gif Den doftar sååååå gott !! Vi pratar pimpinellen Plena? eller menar ni en Alba? Jag blir lite förvirrad, men alba kan betyda "vit" också va.. ?
Adelina
CITAT (Ezereht @ 09-06-2009, 00:08) *
Min har tre knoppar... hoppas på dem wink.gif Den doftar sååååå gott !! Vi pratar pimpinellen Plena? eller menar ni en Alba? Jag blir lite förvirrad, men alba kan betyda "vit" också va.. ?

Alba=vit

Plena=fylld

Därför har många (speciellt artrosor) rosor dessa benämningar i sina namn, alltså efter dessa vita eller fyllda egenskaper!
Ezereht
aha biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon