Marla5
Hej alla
Alla mina första paprikablommor ramlar av, ca 4-8 på varje planta har sweet choclate, tomatpaprika topgirl och tulpanpaprika, vad kan det vara för fel ???? dunno.gif
Malin_MeL
Hur står dem? Detta kan hända om de har det för varmt. De gillar inte över 30 grader. Vädring och skuggning på soliga dagar är nödvändigt.

Du kan oxå testa att ruska i plantorna lite eller knäppa till på blommorna så att du är säker på att pollinering skett. Knäpper man till på blomman så ser man ett litet moln av frömjöl, det ser lite häftigt ut!
Marla5
De står fortfarande inne i ett fönster, de har dock inte så jätte stora krukor än kanske 5 liter, kan det vara näringsbrist ??
Malin_MeL
Jag har en chili i ett fönster som till igår stod i en 3 dl kruka! vattar med I LOVE ECOs växtnäring varje dag, den har 5 frukter. så enbart krukstorleken tror jag inte på. 5 liter är ju dessutom rätt så stort, en paprika behöver inte större än 10-12 liter. jag drar ner persiennen soliga dagar, det blir ju extremt hett bakom rutan annars.

hur sköter du dem? ger du näring? för det är klart, har de näringsbrist så orkar de säkert inte sätta frukt.

är du säker på att pollinering sker? det finns ju inte så mycket insekter inne som sköter det.
Preussen
alldeles säkert är det nog att det beror på att blommorna ej pollinerats. ut med dem och låt insekter och vind sköta det om du inte gör som Malin Mel säger.
Marla5
Hej
Jag försöker hjälpa till med pollineringen som ni sa, har gjort det tidigare med men kanske inte varit tillräckligt duktig. Nu har ngn blivit pollinerad på sweet choclate och tomatpaprikan men på tulpanpaprikan bara ramlar det, kanske 20 st nu, de ramlar dock innan de hunnit slå ut ens så det kan ju inte vara pollineringen då unsure.gif tack för era svar tidigare får fortsätta kämpa inte roligt att se blommaorna falla när man kämpat så länge med plantorna. -cry-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon