|
Fru Frö
09-06-2009, 20:00
Jaha, då kom man hem med en liten Bia bädd, ett litet rosa halsband, ett rosa koppel och ett tikskydd i storlek small - och vi som har en rottis hane på 57 kilo.... - min man undrar om det är något på gång som han inte vet om  - vaddå det fattar väl vemsomhelst att är det 70% så kan man ju helt enkelt inte gå förbi detta, kan va bra att ha till nåt, nångång..... liksom. Vi, eller mest jag kanske, har spanat in och blivit helt överväldigande förtjust i griffon, petit brabancon. Men vi har sagt att vi ej ska ha två hundar, men längtan är så stor Frågan är om man kan ändra på sig....
Meriona
09-06-2009, 20:31
Hela livet är till för att ändra sig!  Och karlar är lätta att övertala!
Glad_amatör2
12-06-2009, 16:27
CITAT (Meriona @ 09-06-2009, 21:31)  Hela livet är till för att ändra sig!  Och karlar är lätta att övertala! Hur bär man sig åt då?
CITAT (Fru Frö @ 09-06-2009, 21:00)  Jaha, då kom man hem med en liten Bia bädd, ett litet rosa halsband, ett rosa koppel och ett tikskydd i storlek small - och vi som har en rottis hane på 57 kilo.... - min man undrar om det är något på gång som han inte vet om  - vaddå det fattar väl vemsomhelst att är det 70% så kan man ju helt enkelt inte gå förbi detta, kan va bra att ha till nåt, nångång..... liksom. Vi, eller mest jag kanske, har spanat in och blivit helt överväldigande förtjust i griffon, petit brabancon. Men vi har sagt att vi ej ska ha två hundar, men längtan är så stor Frågan är om man kan ändra på sig....  Ingen är väl sämmre än att dom kan ändra sig. Griffon är en mysig hund, så övertala gubben du.  CITAT (Glad_amatör2 @ 12-06-2009, 17:27)  Hur bär man sig åt då?  lovar dom något dom inte kan säga nej till.
Fru Frö
13-06-2009, 17:20
CITAT (pejori @ 12-06-2009, 18:01)  Ingen är väl sämmre än att dom kan ändra sig. Griffon är en mysig hund, så övertala gubben du.  Ja, det är ingen återvändsgränd, men även jag tvekar att ta in en till hund - med risk för svartsjuka, och att vår gamlis ej får vara ifred och blir irriterad..... lovar dom något dom inte kan säga nej till.  Kvinnlig list och korkad manlighet = perfekt kombination
CITAT (Fru Frö @ 13-06-2009, 18:20)  Kvinnlig list och korkad manlighet = perfekt kombination  Precis..
Erika i Sandviken
13-06-2009, 18:12
Åhh herregud ,min gubbe sa -Det räcker med tre! Det var då det,nu har vi idags läget 9st Vi har en gammal (13år) jaktspaniel samt två Riesen,två dvärgschnauzer,två toypudlar och dottern har två chihuahuaer
CITAT (Glad_amatör2 @ 12-06-2009, 17:27)  Hur bär man sig åt då?  Man tar med karl sin till en uppfödare av lämplig, ras som har valpar hemma. "Bara för att titta och lära känna rasen" mvh Katarina Lycklig matte till Västgötaspetsvalpen Höckgårdens Ebbe.
Meriona
17-06-2009, 08:23
CITAT (Erika i Sandviken @ 13-06-2009, 19:12)  Åhh herregud ,min gubbe sa -Det räcker med tre! Det var då det,nu har vi idags läget 9st Vi har en gammal (13år) jaktspaniel samt två Riesen,två dvärgschnauzer,två toypudlar och dottern har två chihuahuaer  Vilket gäng! Ni bor inte i lägenhet gissar jag?
Danne031
17-06-2009, 20:44
CITAT (Fru Frö @ 13-06-2009, 18:20)  Kvinnlig list och korkad manlighet = perfekt kombination  Ni behöver väl inte ens vara listiga, använd rätt tillfälle bara
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|