Kristina i Skåne
Har precis varit ute i mitt växthus, fyllt med fuchsior, pelagoner, klockmalva, klockranka, månvinda och passionsblommor... 26 grader varmt, en god kopp kaffe och nya allt om trädgård...
Kan livet bli bättre?

rolleyes.gif
anemona
näe du då e de gudagott att vara smile.gif

Vilka dagar vi har med hög klar, kall luft och knallblå himmel. Vackert! Och du med en egen oas mitt i det hela........livskvalitet sånt.
Eva i Skåne
Vi har verkligen haft en underbar höst här i Skåne smile.gif .
Lyckans dig som har ett växthus.
Efter frostnätterna har jag tagit in pelargoner och klippt ner fuchsiorna, men det sista tog emot. De var ju så fulla med blommor..... Men nu är det gjort.
Även om vi inte haft sol i helgen har det varit så vackert ute och inte speciellt kallt.
Njut så länge ni kan wub.gif
Betty
Nu är det slut på det roliga för i år... Efter en solig och klar helg är det nu dax, det har snöat sen 21-tiden... Marken har tunnt vitt täcke, fast det är faktiskt ganska vackert ändå... smile.gif
Ti bee
Ja, kan bara hålla med! Här nere i söder så regnar det is, känns det som, blåser och bär sig allmänt tjurigt åt. Hösten lutar åt vinter här med, fastän ni ligger nog snäppet före ändå för någon snö har vi inte än, bara isregn. tongue.gif
Kristina i Skåne
Här har det också snöat tidigt i morse, bara precis så att det var lite vitt på gräsmattan och taken, men tillräckligt för att barnen skulle kunna kasta snöboll...
Så nu är det väl dax att ta in alla blommor i källaren och slå igen växthuset i väntan på nästa vår...
Susanna
Även här i Stockholm har vi haft vårt första snöfall idag, men som vanligt blir det bara blött och gegigt på marken. Burr....

Jag hade hoppats på bättre väder i skåne, ska fara ner på fredag. rolleyes.gif
andreas i uppsala
Jag har inte märkt någon snö här i uppsala bara sol och kallt väder men ingen snö
pejahren
Här i Oslo har vi lycligvis inte fått nån snö än, även om det är kallt sad.gif
anemona
Dji......snö i skåne men inte i Oslo. Hur högt bor du Kristina?? blink.gif
Vitt har det varit här hemmavid men bara av frost - eller så ser jag det jag vill se!? 5 grader minus är nog det lägsta jag "känt"/sett i höst.

Jag hoppas att det blir vackert imorgon när jag är ledig efter att ha jobbat mig igenom helgen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon