Full version: svindyra pallkragar!
lenaandersson
Visst har det gått till överdrift nu vad man tar för pall kragar, när Odal-Granngården tog 150 kr tyckte jag det var hutlöst men i dag var jag på Bauhaus då tog dom 195 kr. thumbdown.gif
Källtorpet L&T
för fyra plankor, fyra gångjärn och lite skruv....
skiten är väl obehandlat oxå, eller??

ni som odlar i pallkragar, måste ni kunna "fälla ihop" kragarna??

det är ju busenkelt att göra egna lådor, hmmm....
kanske skulle börja tillverka odlingkragar, hmmm.....
Kajsa i Arvika
Min händige gubbe spikade ihop pallkragar åt mej av "spillvirke", vi fick ut 13 st för ca 300kr och de fungerar precis lika bra som de svindyra på granngården.. tummenupp.gif
MariaS
Annars är "panten" 90:-/pallkrage vid leveranser.... Värt att samla på hög, med andra ord whistling.gif
Ywonne
Har inte Ö&B några i år...jag köpte där för 45 kr förra året...
lenaandersson
CITAT (Ywonne @ 10-06-2009, 16:07) *
Har inte Ö&B några i år...jag köpte där för 45 kr förra året...

Jag var in i Uppsala på ÖB, men dom sålde inga. men gissa om man blev sjuk av ha bigär när man gick där inne och det bara kryllar av pall kragar i snygg grön färg.

CITAT (Kajsa i Arvika @ 10-06-2009, 15:31) *
Min händige gubbe spikade ihop pallkragar åt mej av "spillvirke", vi fick ut 13 st för ca 300kr och de fungerar precis lika bra som de svindyra på granngården.. tummenupp.gif

det är inga problem, men jag är lite lat och denna gång och vill inte spika det gjorde jag för en 10 årsedan när jag skulle odla i lådor, nu har jag redan två pall krags odlings lådor som ska odlas i och nu vill jag ha fler för samtidigt vill jag att det ska vara snyggt också, enhetligt.
åsgård
CITAT (lenaandersson @ 10-06-2009, 14:15) *
Visst har det gått till överdrift nu vad man tar för pall kragar, när Odal-Granngården tog 150 kr tyckte jag det var hutlöst men i dag var jag på Bauhaus då tog dom 195 kr. thumbdown.gif

Inte vet jag var du bor men i Sollentuna köper man dem för runt 65 pix och de flesta är i mycket bra skick
Dag
Og her i Norge hvor jeg bor, betaler jeg 25 kroner for en pallkrage, ikke helt ny, men nesten.
Dag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon