Emser
Har försökt att läga till bilder i mitt/mina album, har förminskat dem till 9MB vilket alla mina andra bilder i albumen är på...

Men nu är det stopp?! Får bara upp en sida där det står att "Servern hittades ej!". Är det fler som har haft samma problem eller är det bara jag som gör fel?
Posse
CITAT (Emser @ 16-10-2003, 16:49)
Har försökt att läga till bilder i mitt/mina album, har förminskat dem till 9MB vilket alla mina andra bilder i albumen är på...

Men nu är det stopp?! Får bara upp en sida där det står att "Servern hittades ej!". Är det fler som har haft samma problem eller är det bara jag som gör fel?

Om du verkligen försöker ladda upp bilder på 9 megabyte förstår jag mycket väl om inte servern vill vara med. En sådan bild skulle vara ca 100 gånger så stor i byte, mot vad som är lämpligt.

Din bild nedan är visst på 44432 bytes.

kerstin z5-6
Du har helt enkelt för stora bilder -de tar upp all plats du tilldelats -Minska bilden till sådär en 50-70 kb
Klicka på bilden med hö musknapp i din katalog -välj egenskaper så ser du hur stor den är tex..
Emser
wacko.gif Jag har kollat lite närmare på saken och det var jag som hade ställt in dem fel... sad.gif Tack för hjälpen allihopa! *bockar & bugar*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon