Full version: På kanal 5 just nu..
diva&hero
Sitter och tittar på en dokumentär om tjejer som ska gå på en oskuldsbal. De är alltså oskulder och vissa även okyssta. De har väldigt nära relationer till sina pappor som vill lära dom om 'renhet' och att man ska vänta tills man är gift. Visst det är väl bra på sitt sätt men det verkar lite överdrivet..
Barnen pratar så vuxet om ämnet så man blir lite fundersam.. confused.gif En elvaåring kanske inte behöver vara sååå insatt i det hela utan kanske bara vara barn.
Vad tycker ni??
takstigen
CITAT (diva&hero @ 10-06-2009, 20:38) *
Sitter och tittar på en dokumentär om tjejer som ska gå på en oskuldsbal. De är alltså oskulder och vissa även okyssta. De har väldigt nära relationer till sina pappor som vill lära dom om 'renhet' och att man ska vänta tills man är gift. Visst det är väl bra på sitt sätt men det verkar lite överdrivet..
Barnen pratar så vuxet om ämnet så man blir lite fundersam.. confused.gif En elvaåring kanske inte behöver vara sååå insatt i det hela utan kanske bara vara barn.
Vad tycker ni??

Jag håller med dej
Tobb
Jag såg ett avsnitt av Family Guy idag när de drev med avhållsamhetens flummeri och hur lätt det var för ungdommarna att hitta kryphål för att kringgå saker de inte fick göra.

Men om så unga vet så mycket, då måste ju något sagt saker till dem, och om det inte bara är propaganda så är itne det lite motsägelsefullt. Lära dem saker de inte ska göra? Ingen som har hört att man gör sånt man inte får, visserligen även att man gör som föräldrarna gör och inte som de säger unsure.gif flirting.gif Men ni fattar smile.gif
Ralf
Tänk att man kan ha en aktuell tråd om kanal 5 bara.. ja just nu går det Grey's anatomy. Gamla långkörare men jag gillar Scrubs bättre.
Farbror Blå
Tittar aldrig på realityteve av något slag.
Mitt liv, mitt jobb, mina fritidsintressen och dom personer som rör sej där är som stora dokusåpor i sej själva, där man själv kan vara med. Trams på TV är jag gärna utan.

Tacka vet jag deckare!
Azur
CITAT (diva&hero @ 10-06-2009, 20:38) *
En elvaåring kanske inte behöver vara sååå insatt i det hela utan kanske bara vara barn.

Man fick intrycket att hela deras tillvaro kretsade kring att hindra deras döttrar från att ha kontakt med män. Kring att hålla stenkontroll över hela familjen.

Jag förstår att männen, som gör som de vill plus bestämmer helt över vad alla andra får göra, gillade läget, men jag förstår inte varför fruar och döttrar bara kvittrade med.
Ralf
CITAT (Azur @ 10-06-2009, 22:05) *
Man fick intrycket att hela deras tillvaro kretsade kring att hindra deras döttrar från att ha kontakt med män. Kring att hålla stenkontroll över hela familjen.

Jag förstår att männen, som gör som de vill plus bestämmer helt över vad alla andra får göra, gillade läget, men jag förstår inte varför fruar och döttrar bara kvittrade med.

lite muslimvarning?
Miro
En mamma sa att om man dateade för mkt så gav man bort delar av sitt hjärta så att man inte var hel när man gifte sig...

Om man inte träffar killar, hur ska man hitta ngn att gifta sig med? ska föräldrarna bestämma det?

Tycker iofs att många ungar idag skulle vinna på att inte översexualisera sig så mkt, men köpa grisen i säcken?
Azur
CITAT (Ralf @ 10-06-2009, 22:13) *
lite muslimvarning?

Väldigt likartad moral i alla fall, ja.
CITAT (Miro @ 10-06-2009, 22:17) *
Om man inte träffar killar, hur ska man hitta ngn att gifta sig med? ska föräldrarna bestämma det?

I sista intervjun framgick det rätt klart att det var pappan som beslutade åt dottern vem hon skulle gifta sig med.
Ralf
CITAT (Azur @ 10-06-2009, 22:31) *
I sista intervjun framgick det rätt klart att det var pappan som beslutade åt dottern vem hon skulle gifta sig med.

Klar muslimvarning!
KURT
Det är väl bättre att länka till något positivt i stället, igår släpptes ju Yann Arthus-Bertrand film Home:

http://www.youtube.com/homeproject
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon