Annki
Var på Eko i Länna igår. Utanför entren står redan julgranen färdigklädd med kulor och tingelitang. Är inte det två månader för tidigt?? blink.gif
Micke
Jag bojkottar alla firmor som startar julhysterin för tidigt. Är de så snikna efter pengar att de inte ens kan ta lite hänsyn till julen ska de inga pengar ha.

Micke
Sylvia
Då skulle man kanske bojkotta semlor också... läste att de finns redan på vissa ställen!!!
Hannele
Jag bojkottar alla affärer som har oppet på julafton.
Mina föräldrar hade affär... det var tufft. Lite kan man väl planera?

Bra, om affärer har lite julsaker i tid, man kanske vill skicka paket utomlands?
renate
Vill inte ens prata om jul än,på jobbet hade någon pepperkåkor med.Och semlor?usch säger jag bara tycker jag inte om ändå.Nä 1 Advent kan man börja med jul och sånt.
Renate ohmy.gif
Gunvor Nilsson
Här i vårt affärscentrum har alla träd tänts med smålampskedjor - vackert men tjatigt när de suttit uppe t.o.m. mars!
/Gunvor
Posse
Jag har för mig att julskyltningen inleddes första söndagen i december förr... unsure.gif
Cilla
Ja ju förr desto bättre. Åtminstone vad gäller julskyltningen. Glad påsk! sa jag till föreståndaren i en butik som börjat med julkulor redan nu.

Han tyckte inte heller det var särkilt kul att laga till jul redan nu. Men det gäller att ligga först och att försöka jämna ut julruschen sa han. Påskhararna komemr säkert redan till nyår i år...
Betty
CITAT (Sylvia @ 16-10-2003, 19:31)
Då skulle man kanske bojkotta semlor också... läste att de finns redan på vissa ställen!!!

Bojkotta semlor??? blink.gif Aldrig i liiiiivet!!! ohmy.gif
Jag kan inte leva utan semlor... rolleyes.gif jag brukar äta den första strax efter nyår och fortsätter så länge de finns att tillgå på "mitt" konditori!
Posse
CITAT (Betty @ 17-10-2003, 00:34)
CITAT (Sylvia @ 16-10-2003, 19:31)

Bojkotta semlor??? blink.gif Aldrig i liiiiivet!!! ohmy.gif
Jag kan inte leva utan semlor... rolleyes.gif jag brukar äta den första strax efter nyår och fortsätter så länge de finns att tillgå på "mitt" konditori!

wub.gif Jag har typ lite semlomani själv men som tur är kommer jag sällan dit där de finns - annars kanske min figur snart skulle bli semlolik. rolleyes.gif

Fastän jag tycker nog semlo- (eller bör det heta semmel-?) tillverkningen borde inskränka sig till under fastan.
Annki
Jag har slutat äta semlor. Det kommer alltid någon och lurar en att skratta när man sitter där med semlan och öppnar gapet. Resultatet blir att man får pudersocker över hela skrivbordet.
Posse
CITAT (Annki @ 18-10-2003, 13:35)
Jag har slutat äta semlor. Det kommer alltid någon och lurar en att skratta när man sitter där med semlan och öppnar gapet. Resultatet blir att man får pudersocker över hela skrivbordet.

Lås om dig och testa käka ensam. Och/eller kanske vid ett matbord. rolleyes.gif
andreas i uppsala
ser fram emot glöggen och julmusten men ser ännu mer fram emot våren så det är bara bra att de börjar nu.Kanske börjar de skylta med påsksaker i januari/februari
evarina
IKEA började för en månad sedan. För att "Julen skulle vara på plats när folk började tänka på den". Huuu! Å så får man saffranssemlor till lucia.

Men jag längtar tills det är glöggdags!
Posse
För att det verkligen ska bli julstämning erfodras ju i mitt tycke att man "reserverar" vissa företeelser just för att kunna skapa julen... när det blir så dags. Egentligen tycker jag nog att t.ex. pepparkakor och saffransbröd endast borde vara "lovligt" i december fr.o.m luciamorgonen.
Och jultomten kommer ju som vi alla vet - om han kommer - bara på julafton, därför skulle det vara böter på att vanliga dödliga klär ut sig till jultomtar lite då och då. rolleyes.gif

När jag häromåret fick höra att somliga familjer t.o.m. spelar in "Kalle Anka" på julaftonseftermiddagen - för att kunna titta på programmet lite närsomhelst under året - ja, då blev jag ganska chockerad. ohmy.gif huh.gif sad.gif
Hannele
"Egentligen tycker jag nog att t.ex. pepparkakor och saffransbröd
endast borde vara "lovligt" i december fr.o.m luciamorgonen."

Jag kan äta pepparkakor mitt på sommaren... wink.gif
Nutten
Mitt jobb har också börjat med julpynt och jag frågade faktiskt varför de började så tidigt tongue.gif Fick höra att det var för att de skulle hinna få fram allt, det tar trots allt tid att packa upp saker och ting när man inte är så många. Att vänta och kalla in extrapersonal var inte heller att tänka på, för just i december är det stört omöjligt att få fatt på extrapersonal, alla är redan uppbokade! Så jag får stå ut med att gå förbi julpynt på väg till kaffeautomaten...Julgrupper och sådant har vi i alla fall inte börjat med!

Lussekatter tycker jag också bara borde få ätas från och med lucia...Kanske beror på att jag är ett litet luciabarn och vi alltid har hållit på den traditionen i min familj, liksom att pepparkakor får ätas från och med första advent! wub.gif
Kristina i Skåne
Jag försöker också hålla på traditionerna, halloweenpumpan ska stå på trappan när det är halloween, inte två veckor innan...adventsljusstakarna tänds inte förrän på 1:a advent, julgranen kommer in lillejul afton och åker ut tjugondag Knut, lussekatter äts från och med lucia...
Jag kommer ihåg sen jag var liten hur betydelsefulla de här dagarna var, (förutom då halloween som inte firades då) och jag vill att mina barn ska få samma mysiga känsla att vissa dar är "viktigare" än andra...
Mariann
Halloween bojkottar jag wub.gif
evarina
Hehe, vi har faktist spelat in Kalle. Men det beror på att vi blev lite skraja när de skulle byta kanal, ändra en massa och ha sig. Så vi spelade in ett år när alla "gamla godingar" fortfarande var med. För att ha i reserv som de skulle börja strula igen.
Men det bandet får inte tas fram annat än kl 15 på julafton!
Posse
CITAT (andreas i uppsala @ 19-10-2003, 19:47)
ser fram emot glöggen och julmusten men ser ännu mer fram emot våren så det är bara bra att de börjar nu.

Idag fanns det backar med julmust i livsmedelshallen. huh.gif sad.gif
Ti bee
Det var faktiskt lite roligt idag när vi var och handlade. rolleyes.gif Rad efter rad med julpynt och julsaker hade affären bullat upp. Vår lillunge tyckte att det var roligt med alla saker och färger. Fast, visst, tidig julstämning i rimliga doser helst. Men idag kändes det helt rätt när frosten nu i natt tog mina dahlior, rosenskäror och det mesta andra och luften var isvass att andas. Bara prydnadskålen tycks trivas! biggrin.gif

*vi köpte en stor blåklädd tomte med jätteöron. Mycket söt! wub.gif *

Ja, en inomhustomte då....... tongue.gif
Hannele
Vi tar vara på alla tillfällen till fest!
Alla Hjärtans Dag bojkottar vi inte heller wub.gif

Ella
Oj då! Och jag som gick omkring och sjöng julsånger i tisdags bara för att jag var så glad och de råkade finnas i huvudet.

Känner mig nästan lite skyldig. Jag tor inta att jag hade sett något julpynt... eller... i alla fall inget jag minns.
Betty
CITAT (Hannele @ 24-10-2003, 10:22)
Vi tar vara på alla tillfällen till fest!
Alla Hjärtans Dag bojkottar vi inte heller  :wub:

Åhhh vilken helt underbar bild!!! wub.gif
estet
Vi hade pepparkakor från ifjol på vårt senaste personalmöte- för nån vecka sen... ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon