Lars-Olof Arvids
Nu på söndag (14/6) har Ödsmåls hembygdsförening sin årliga hembygdsdag. Ödsmål ligger ca 5 km norr om Stenungsund i Bohuslän, där hembygdsdagen hålls på den fina hembygdsgården Humlebråten nära rondellen. Efter en friluftsgudstjänst kl 11.00 blir det försäljning av hantverk mm, kaffeservering med lokala specialiteter som äggost och brynost samt sång av kören Ucklums Förenade Röster. Jag är med och säljer växter som astilbe, hosta, kinesisk kärleksört, citrontemynta, kungsmynta, isop, trädgårdsiris, strandiris, fjädernejlika, rosenbräcka, pelargoner m fl.
Välkomna!!!

Olle
Lars-Olof Arvids
Nu är första lasset med växter på plats. I morgon tar jag dit lika mycket till, och så börjar försäljningen vid 12-tiden. Då är alla varmt välkomna! smile.gif

Olle
Meriona
Undrar hur det gått idag tro? Här har både regnat och haglat..... sad.gif
Lars-Olof Arvids
Regnat och haglat? Här har det varit soligt och fint under större delen av dagen. Det kom lite mörka moln ett tag, men ingen nederbörd. Hembygdsdagen blev riktigt lyckad med en bit över hundra besökare. Växtförsäljningen gick också hyfsat bra, även om jag inte sålde lika mycket som i Uddevalla.

[attachment=36391:Hembygdsdag.jpg]

Nu blir det inga fler arrangemang där jag kan sälja växter på ett par månader, men den som har vägarna förbi är välkommen att handla av mig privat. Ni får gärna PM:a om en vägbeskrivning eller en aktuell växtlista.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon