Ja, är det någon som vet eller har denna i rådjurs/hjorttäta områden; pimpinellrosen aicha? Vet att man inte kan räkna något som 100%-igt säkert men jag har en "finlands vita ros" och denna har de inte gått på...ännu iallafall (är flera veckor sedan jag planterade ut den). Har sett ut en plats där "Aichan" skulle få bre ut sig ordentligt på!
svennis
11-06-2009, 14:06
Aicha tar plats, yes.
Kan nog inte vara det goaste för rådjuren, väl.
Rolig att fota....
aicha.JPG
Ezereht
11-06-2009, 14:19

såå fin din är Svennis. Min är yttepyttig än. Men den tar sig väl. Hoppas på i alla fall en blomma i år.
Snygg di Aicha svennis,min har växt till sig ordentligt och den har knoppar.
Åh så fin! Min Aicha blommade förra året. I år har hon vuxit som sjutton, men har inte en enda knopp. Jag förstår inte varför? Alla andra rosor blommar eller har massor av knoppar. Det är bara Aicha som uppför sig så här underligt. Någon som har någon idé om varför hon inte har knoppar?
Anna
Ezereht
12-06-2009, 10:31
Kanske för att hon satsat på att växa? Ibland tycker jag det är så med blommor, om dom växer mycket går energin till det, dom kan behöva bromsa upp lite, mojsa till sig innan dom sätter knoppar. Men min aicha växer inte heller. Den bara stampar.
Jag har flera rosor som blommar istället för att växa. Mary Rose är typiskt en sådan. Hon är ca 30-40 cm hög och översållad med knopp, men syns inte eftersom hon står långt bak i rabatten då hon skulle bli 1,5 meter. Men, men det är mycket kvar av sommaren än.
Svennis, ååhh så fin din är, helt underbar! Ok men kanske jag vågar satsa på en då? Men vill inte att den blir hjortmat förstås...Där jag tänkt och sätta den finns gott om utrymme för den att växa men den står oskyddad för vilt. I och för sig kan jag sätta nät runt om tillfälligt så att den har en chans och växa till sig. Räcker det med att sätta en planta eller ska man sätta 2 st?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.