Full version: Nu blommar
svennis
Några till..

staffa.JPG

staffa p.JPG

Beth.JPG

muminrosen.JPG

d yellov.JPG

Ezereht
Fint biggrin.gif Jag hade tänkt skaffa en blekrosa pimpinell att ha bredvid Findlands vita. Tänkte på Staffa faktiskt men jag var för sen med att lägga tilld en i beställningen så den kom inte med. Men den såg lite spretig ut på din bild? Suzanne sa du var inget bra.. Robbie Burns kanske inte blir så stor? Lochinvar var slut. Fast dom kanske får in den till hösten på rosenposten. Vad tycker du skulle vara en bra blekrosa pimpinell?

Muninrosen är den rosa? Trodde den var vit?
renate
Oj så många rosor som blommar hos dig,här blommar bara Finlands vita,Stanwell Perpetual börjar och Maxima lite grann.Persian yellow har inte en enda knopp i år.Single Cherry står lite skuggit men hon är på G.
[attachment=36288:2009_06_...__Large_.JPG] Maxima
[attachment=36289:2009_06_...__Large_.JPG] Stanwell Perpetual
strandskatan
Staffa var jättevacker! Men jag ska inte ha fler rosor. Vaddå sagt det förut? Redan i höstas? Och trots det inhandlade 7 nya i våras? Och varför jag köpte Chinatown idag fast jag redan hade 5 rosor i krukor och ingen plats i trädgården att gräva ner dem på? Jag var väl för sjutton tvungen att pigga upp mig med nånting i det här hemska vädret, det var ju mer som en medicin nästan.
Kajsa
Det är ju så vi rostokar gör, alltså helt normalt !
Ezereht
Haha ja precis! Trädgården är våran medicin.
renate
Det skriver jag upp på,medicin är trädgården och div rosköp för oss.Jag ska inte heller ha fler rosor så de så, hm ja tror jag i alla fall.
Stiffe
Jag SKA ha fler rosor, många fler rosor. yes.gif Problemet är att jag inte vet var jag ska göra av dem. no.gif Förhoppningsvis lyckas jag värka fram platser till dem under sommarens långa trädgårdspass. g.gif
/S
AnnammA
Så länge det finns en spade och en bit av gräsmattan kvar att gräva ett hål i, finns det alltid plats, eller? Hittar jag ngn mochata, som inte finns i vår trädgård, har jag ju svårt att stå emot...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon