lenaandersson
Ja nu blir det intresankt och se hur mkt som kommer, dom har ju sagt att det kan komma upp mot 40 mm i uppland. jag är så glad att jag han med allt som skulle göras ute innan, jag har köpt två roddisar och ena var en sådan ny sort som klarar kalk spännande.
Jag hoppas att det kommer lite värme efter detta lågtryck så man slipper höra dottern tjata om utlands semester, tur att mannen och jag är lika här hemma vi är helst hemma och pysslar.
Red Top
Nu spöregnar det i Dannemora oxå. Himlen öppnade sig kl 15.30.

Jag hann inte göra allt jag skulle, men det kommer ju fler dagar. smile.gif
BillyBob
Skräpväder.
Hade ju tänkt att pyssla med blommor och grilla lite i helgen.. Fast å andra sidan slipper jag ju vattna min nylagda gräsmatta!
lenaandersson
Vi har fått drygt 30 mm nu på kvällen sen i går eftermiddag. undrar hur mkt man behöver för att klara trädgården ett tag framöver.
netaave
I Björklinge har det kommit 80 mm sen i fredags och det ska visst regna i morgon också, sen sol i 2 dar och så regn på torsd så nu börjar man ju bli lite orolig för midsommarvädret.
Har tagit in alla krukor på altanen och täckt pallkragarna idag.
lenaandersson
CITAT (netaave @ 14-06-2009, 15:17) *
I Björklinge har det kommit 80 mm sen i fredags och det ska visst regna i morgon också, sen sol i 2 dar och så regn på torsd så nu börjar man ju bli lite orolig för midsommarvädret.
Har tagit in alla krukor på altanen och täckt pallkragarna idag.

Jag hoppas ni inte får mer regn, snart svämmar väl lång sjön över. Jag har sprungit fram och till baka. med mina plast skydd till pallkragarna så det inte svämmar över i dom.
Azur
Det har regnat två veckor nu. Inte hela tiden förstås, men minst nån skur varje dag, och det börjar bli översvämningsvarning.

SMHI säger att det ska bli fint väder imorgon, får väl hoppas de har rätt.

Så här långt är det f.ö. den kallaste Juni på 50 år, enligt SMHI.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon