Picea abies
Hej allihopa! Finns det några tricks för att få mera besökare till sin hemsida? Nu är ju min hemsida lite amatörmässigt uppbyggd, men det är där jag tänkte att jag kunde få lite hjälp av er. Dels för att det är kul med många besökare och dels för att jag så småningom kommer att starta en firma och behöver en hemsida som lockar till sig besökare.
Nu är min hemsida mera en skojgrej med lite allmän info om mig och intressen, men visst går det att få fram en välbesökt hemsida?
MVH Micke

P.S gå gärna in på den röda länken och titta och kom sedan med tankar och ideer.
Farbror Blå
Kan du inte lägga ut en fråga här på forumet?

Sorry, skämtar bara..

Man ska ju på google kunna pinga sin sida högre och högre upp, dvs i listan av 123 786 sidor som man får om man säöker på ett enskilt ord, som tex "fåglar". Vad jag förstår, så kan google lära sej, så att den sidan som används oftare än andra i ett visst ämne/efter vissa sökord, kommer att hoppa uppåt i listan. Den mest använda sidan kommer ju alltid som den första.
Sök med kombinationer av ord på google så att du får upp din sida. Sök sedan med ett ord mindre och se om det fungerar. ( här känner jag mej osäker)
Sök sedan varje gång du är på internet upp sidan på samma sätt, så kommer den att registreras som besökt och kan komma att "stiga i graderna"
flower
Det finns ju kataloger som du kan lägga ut din adress på..

Läs mer om det här
Aqvakul
försök att få andra hemsidor att länka till din...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon