Erika i Sandviken
13-06-2009, 13:51
I detta trista väder,fanns det ingen annan utväg.....Vi drog till Söderfors,alltid lika roligt att träffa Per och Inga och som vanligt kunde vi knappt få in allt då vi hade alla hundarna med också *vá tänkte jag på*
Idag blev det
*Leander,riktigt fint ex
*Waterloo Mysk Hybrid
*Rosanna en klättrare från Kordes (rejäl sak)
*Sweet Cover
*John Davis
samt en "okänd" från den nya fyndhörnan för 50:-
Snurrar lite nu....Det var inte alls en "okänd" ros jag tog på fyndhörnan,det var "Smarty",men vi gav 50:- för den.
Men vi tog också en okänd som vi ska ge bort.
Ezereht
13-06-2009, 15:52
Smarty verkar populär i år, undrar hur den håller. Trädgårn i söderfors är som en dröm.. vilket sortiment. Jag skulle hugga av mig ena handen för att få gå omkring där. Lyckliga dig
Vad roligt med John Davis, Leander, Smarty, ja dom har jag själv och gillar skarpt.
Ja vad det regnar, ska det aldrig bli lite sommar varmt ?
Appropå suveräna plantskolor... Wych Cross Nursery i England (
Wych Cross Nursery). Där spenderar man lätt en hel dag, särskilt med tanke på att de även har ett "Tea room" att pausa och ladda om i.

Tack gode gud att det ligger i England och att vi flög dit, (och att de inte skickar per postorder), annars hade kreditkortet aldrig kunnat återhämta sig.
/S
AnnammA
14-06-2009, 09:26
Ja, den plantskolan hade ett digert sortiment...
Själv tog jag en tur till Roskraft igår, och kom hem med en del trevligt i bagaget...
Erika i Sandviken
14-06-2009, 10:15
Den plantskolan i England hade jag helt klart kunnat spendera en dag,eller ska vi säga en lön......
Helt underbart,många sorter jag gärna skulle vilja prova.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.