Full version: När?
mimmi313
Jag har ett antal växter i krukor som jag tänkte vinterförvara i löv, men när är det dags att begrava dem? Just nu står de tämligen skyddat mot husets södervägg. Vi har haft ca 2 minusgrader som kallast på nätterna, medan det på dagarna blir ca 10 plusgrader. Jag vill inte lägga dit dem för tidigt men naturligtvis vill jag inte att de ska frysa ihjäl. Ge mig ett gott råd!
KURT
Det beror lite på vad det är för växter. Är det växter som inte tål frost så bör de täckas redan nu. Även utomhusväxter som tål frost kan man ju gräva ned, det jämnar om inte aannat ut temperaturväxlingarna, det är inte fel att täcka även dem nu, men de skulle kunna klara sig ett tag till.
mimmi313
Mina växter ska tåla vintern. Idag gjorde jag en kompromiss. Jag bäddade in krukorna i löv men lät själva växten titta upp. Sedan tänkte jag täcka allt med löv när det blir minusgrader mer allmänt. Kan det vara en bra lösning?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon