Full version: Nu blommar!
stennie
Äntligen har den första blomman slagit ut hos mig...det blev.....

Luise Odier !
gulmåra
Oj, vilken kalasstart! Louise Odier är en skönhet! Här höll hon sig inte frisk från svartfläck så hon är nedklippt till fotnölarna och är på hälsobrunn i kallbänken. Hoppas hon piggar på sig!
Här har bara pimpineller/spinosissima börjat lite försiktigt ännu och så en blomma i Snowdon.
Ezereht
Wow hon är så himla fin, men känns som alla på forumet klagar på svarfläck med henne så jag tvekar lite. Försökte ta sticklingar i våras men bara en som lever än. Får se hur det blir med den.. tveksamt.
stennie
Här börjar det så smått

Tuscany, som jag köpte förra året, såg den på en plantskola med en enda blomma och föll pladask!

Rapsody in blue! wub.gif vilken färg!

Och i öppningsskedet...Alchemist
Ezereht
Vad fint biggrin.gif och vad glad jag blir att ajg har en tuscany i min blomrabatt biggrin.gif Fast den är liten ännu.
strandskatan
Tjusigt, Stennie! Min RiB visade färg idag men har inte vecklat ut sig än, Alchemist som jag planterade barrotad förra våren har många knoppar men ingen färg. Louise O har redan massa svartfäck men inget utslaget. Din Tuscany är verkligen vacker! Tyvärr har jag fortfarande inte tagit reda på hur man lägger in bilder på detta forum, förlåt, slött, annars kunde jag visat mina Maigold som är de enda i min trädgård som verkligen kommit igång att blomma på riktigt.
Pernilla & Lars
Hemma hos mig blommar Nevada & Louis Bugnet.

Ghislene de Feligonde, Amber Queen, Louise Odier, Pearl Drift samt Belle de Crezy har svällande knoppar som väntar ivrigt på att få slå ut.....

Men vad med bladlöss jag har i år, helt förskräckligt mycket framför allt i stora rabatten. Jag har i och för sig sett mycket myror stryka omkring så nu gäller det bara att hitta myrstacken så försvinner kanske problemet.

smiley_small_hug.gif
lena uppsala
Myrorna äter inte bladlöss så vitt jag vet.Någon som har koll på det?
Ezereht
Nä men myrorna gosar bladlöss så dom mår bättre och blir fler. Så man vill inte ha myror i rosrabatterna. Inte jag i alla fall.
stennie
2 Engelska

Crocus rose

Summer song

Denna tycker jag är otroligt vacker!
Regensberg.

Baksidan är vit!

och framsidan härligt rosa!
Kajsa
Åh så vackra bilder, njuter av dina rosbilder rose.gif
stennie
thanks.gif
Ezereht
Summer song ser ut som persikosorbet...jag dreglar varje gång jag ser den och pat austin biggrin.gif Såååååå fina!!
stennie
Ghislande de Feligonde

Summer song i solsken!
stennie
Teasing Georgia

Bernstein

Och min vildros, den har jag ju alldeles glömt. Jag vet inte vad det är för en, i början försökte jag få bort den genom att klippa bort allt som kom,
men jag gav upp till slut och har nu låtit den växa upp i syrenen, den är säkert 3 m nu....
Pernilla & Lars

Vilka otroliga bilder, man blir ju en aningens avundsjuk på allt det vackra i din trädgård whistling.gif
Regensberg oj, oj oj, vilken vacker ros, jag är kär wub.gif

smiley_small_hug.gif
stennie
CITAT (Pernilla & Lars @ 28-06-2009, 07:52) *
Regensberg oj, oj oj, vilken vacker ros, jag är kär wub.gif

Kan inte annat än hålla med ! thanks.gif

Fotat lite idag, en del till som har slagit ut!

Mozart, den står helt fel inklämnd mellan några buskar slap.gif , förhoppningsvis så lär man sig så småningom...

Om jag inte missminner mig, är detta en av föräldrarna till Mozart.
Robin Hood

Coverrosorna har oxå börjat
Fairy dance!

Väldigt förtjust i denna är jag!
White cover!

stennie
Första rosen jag köpte, det måste vara 4 år sedan nu...
Pirouette

Ezereht
Oh den var snygg!!! Och gul rosor ... *snyft! Såå fina.
AnnammA
Underbar ros Stennie!
Och här lite... sweatingbullets.gif whistling.gif naughty.gif rolleyes.gif rosblomning från mig ( östra Skåne )
Äntligen kom det ett rejält uppfriskande regn efter ett hejdundrande oväsen på himlavalvet
Rosorna på fotona är bl a "Wrams Gunnarstorpsrosen", "GdF" "Commandant Beaurepaire", "Hebes Lip", "St Nicholas", "Francois Juranville" mfl.
stennie
Vilka uderbara bilder...längtar så till mina rosor har växt till sig !!!!!
strandskatan
Underbara bilder både från Tbg och österlen! Här har inte regnat på evigheter, vi har hört åskmuller flera gånger, och så ser vi regnmolnen dra förbi i norr. Alchymist har slagit ut, och den är verkligen fantastiskt vacker med sina färgskiftningar och precis som jag hoppades, Albertine som jag såg slog ut hos dig, Anna, häromdagen ser ut att slå ut vilken minut som helst, men hon längtar nog efter regn.
stennie
Ännu en Austinros som har slagit ut...
Queen of Sweden

Och så måste jag bara ta med en bild på Robin Hood som jag tog idag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon