bmo685
Hjälp, hur gör jag för att bli av med alla myror? Ingen fart på växterna heller. Försöker störa myrorna med att vattna, räfsa och köra med pinnar ner i jorden men det har hittills inte hjälpt.
Britt-Marie
karinmaria
Myror lär gilla när det är torrt så man brukar råda till att vattna men det har du ju testat. Och efter helgens rotblöta (i alla fall här) lär just fuktighetgraden inte bekymra.

Prova att strö ut kanel eller annan starkt doftande krydda. Vet att jag hört om mer precisa angivelser av kryddart men nu har jag glömt... kanske någon annan som vet exakt.
Lady Hamilton
Jag strör ut kanel i växthuset och i odlingshinkarna och jag planterar även ner tagetesplantor för att hålla myrorna borta
bmo685
Ska genast strö ut kanel och köpa tagetesplantor.
Britt-Marie
Ida R
Nyfiken på hur det gått med kanel och dina myror.. Eller om någon annan vet fler tips. Har tre pallkragar som nu är proppfulla med myror, nu har de fått kanel ikväll så får vi se om det hjälper. Mvh Ida
blomkronan
Jag vill oxå höra hur det gick...
Jag upptäckte just att jag oxå hade invasion av myror i mina lådor. Tagetes sitter redan där på ett par platser men det blir att plantera mera naughty.gif och kanel har jag i skåpet det blir att köpa nytt, då man ska baka giggle.gif
Ida R
Jag provade med kanel i går kväll och idag har där inte varit en enda myra på hela dagen! Nu återstår det att se hur långtidsverkande effekt det har och om alla örtkryddor kommer smaka kanel wink.gif Mvh Ida
Peztis
Mmmmmmm... kanelpersilja!

sick.gif

Kanske skulle ta och prova det här med. Såg idag att skogsmyror har byggt 20-filig motorväg mellan en myrstack och vår trädgårdskompost! Dessutom är det små svarta rackare vid vår uteplats, gillar vl allt som hamnar under bordet, kan jag tänka mig. Och så är det varmt och torrt under alla gamla trallbrädor.
Bassam
Hej

Jag läste att FUN LIGHT hjälper.
H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon