Full version: Nu blommar
mieb
Sedan någon vecka blommar Jacques Cartier på min balkong. Det är min första ros som jag planterade förra sommaren. Den har underbara blommor och en mäktig rosendoft!

Om man odlar på balkong så blir rosensamlingen inte så stor men om några dagar eller så, kan jag nog visa min andra ros Mmme Alfred Carriere utslagen också. Den är planterad i år så det blev bara två blygsamma knoppar nu, men det ska bli så spännande att se hur den ser ut när den blommar. smile.gif

Jacques Cartier:

och en bild till
lenaandersson
Helt underbar, bilden var snygg. den skulle jag också vilja ha. blomma.gif
Ezereht
Urtjusig bild, hoppas verkligen min mme Boll blir lite lik det där biggrin.gif
mieb
Tack båda två! smile.gif
Ja jag är så nöjd med den här rosen! Den passar precis i växtsättet; stabil och ganska upprätt som gör att den inte breder ut sig för mycket på balkongen och att den inte har så mycket taggar som man fastnar i när man går förbi. Och blommorna förstås... och doften... wub.gif

Jag tittade på mme Boll och visst är de ganska lika! I varje fall de fina blommorna!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon