Full version: rädisor
Pia L
Hur lång tid ungefär från sådd är det tills man kan skörda rädisorna?
Det är första gången jag sår rädisor (jag äter dom inte ens, dom är för min älskling) så jag blev något förvånad och höll på att rensa bort ogräsen som poppade upp i såbädden bara två dygn efter sådd, efter några timmar så visade det sig att "ogräsen" växte på rad blush.gif
Hur stora ska blasten bli och hur lång tid mellan sådd och skörd (på ett ungefär bara) kan man räkna med?
Jag har dom i växthuset så om solen bara ville förbarma sig lite så går det nog ganska mycket fortare.

en sak till, hur ska man gallra mellan dom, hur tätt/glest ska det vara?
Aqvakul
ca 3 veckor från sådd till skörd

du ser när de börjr bli färdiga, annars får du provdra

gallra lite om de står extremt tätt.
Pia L
För att vara första gången så tycker jag att det blev ganska bra, några står med bara en cm emellan och några med ca. 3, sen är det 7-8 cm mellan raderna.
Men alltså 3 veckor!!?? Jösses vilken växtkraft blink.gif tänk om allt i växthuset växte så fort.
Då kanske man får räkna på lite tid nu då eftersom vi har haft det ganska kallt sista veckan här.
Tack så jättemycket för snabba svar
Åsa, mälardalen zon 2
Det är bara bra om det är kallt, blir det för varmt brukar det inte bli så mycket under jord att skörda tycker jag när det gäller rädisor i växthus. Själv sår jag rädisorna så snart jorden tinar i växthuset = mars-april. (I juni har jag skördat klart av denna gröda).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon