Don Quijote
Hej!

Håller som bäst på med att fixa till en entrégång till en stuga och tänkte sätta en lång rad med pioner bredvid den. Men eftersom jag inte gillar att dalta för mycket med mina växter vill jag ha tag på pionsorter med doft som INTE lägger sig platt efter blomningen pga veka grenar. Har ni några goda tips?

/DQ
vanjalarsa
DE enkelblommande pioner ramlar inte lika lätt som de med dubbla blommor. MEn garantera kan man ju aldrig. Men det är min erfarenhet.

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Don Quijote
Tack Vanjalarsa! Enkla alltså. Ska hålla det i minnet. smile.gif
Inga från Närke
CITAT (Don Quijote @ 17-06-2009, 11:56) *
Hej!

Håller som bäst på med att fixa till en entrégång till en stuga och tänkte sätta en lång rad med pioner bredvid den. Men eftersom jag inte gillar att dalta för mycket med mina växter vill jag ha tag på pionsorter med doft som INTE lägger sig platt efter blomningen pga veka grenar. Har ni några goda tips?

/DQ

Snickra till blomstöd av trä eller köp färdiga så håller även pioner med stora blommor sig raka. Själv har jag blomstöden med galler de är tyvärr lite dyrare än bågarna med mycket bra. Tidigare hade jag stöd av en träram som sambon byggde det funkade också och lite billigare.
Hälsar
Don Quijote
Tack Inga! Tror nog att jag hellre satsar på dom som inte behöver stöd istället. Det är förstås intressant med stora blommor men då vill jag helst att dom skall klara sig utan stöd. Pioner är i mitt tycke enormt tacksamma och enkla trädgårdsväxter som tål det mesta av bristande skötsel och det är lite därför jag gillar dom. Med stöden försvinnner mycket av det värdet för mig, tyvärr. Men det är förstås bra om det funkar fint för dig! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon