CITAT (LaPaloma @ 18-06-2009, 08:51)

Min doftschersmin som jag köpte maj 2005 har aldrig blommat. Den står och tjurar och vill inte växa. Varje år så kommer de svarta lössen anstormandes också. Grenarna spretar åt alla håll och det är ett flertal grenar som är betydligt högre än själva busken och de är alldeles kala. Den är gödslad efter konstens alla regler och vatten har den fått.
Jag har försökt ladda upp bilder på den men har för stora filer och jag vet tyvärr inte hur man förminskar dessa. Hoppas att ni ändå förstår på ett ungefär vad som saknas för min doftschersmin.
Det där låter precis som min….
Den är också planterad -05 och en sorglig historia. I år är det inte många blad på den.
Det enda jag kan komma på som skulle kunna ”störa” min är att den har en halvbortfräst björkstubbe som granne till rötterna men själva busken har i alla fall en grop som är minst 70x70.
Något extra gödsel har den inte fått…..Jag blandade kogödsel (påse) och ny matjord i gropen vid plantering och den har ju liksom aldrig ”tagit sig”
Jag funderar på att göra som *Ulrica* och så dåligt som busken mår/beter sig så kan det väl inte spela någon roll när jag gör det?
/Anki