pixieangel
Hejsan

Jag har vintergröna (med blå blommor) i många av mina rabatter, jag är jätteförtjust i den och dess form när de växt till sig.

Nu har jag dock en rabatt där jag har vinergröna som kantväxt och vill på något sätt bryta av kantväxten mot själva rabatten. Genom att då plantera något som bryter av i färgen. Men ändå som har ungerfär samma höjd som vintergrönan (vinca minor)

Som sagt jag har lite krav tongue.gif
Har någon av er någon ide på vad som skulle passa som kantväxt till kantväxten smile.gif

Tack på förhand

Mvh
Susanne
tepa
Hej

Jag är jätteförtjust i silverfärgade marktäckare. Själv har jag Silverarv och någon slags Malört med vita blommor. Min Vintergröna har nog just blommat ut men Malörten blommar ännu för fullt. Har nog vintergröna Vinca Major också, de blommar ännu. Mossflox är också jättefint. Har en sort med ljusblå blommor och en med cerise färgade. Kanske något silverfärgat skulle gå bäst ihop med din Vintergröna ?

Hälsn Tepa
pixieangel
Hejsan

Det lät som ett jättetrevligt förslag, skall titta på det så fort plantställena öppnar igen för jag har faktiskt inget silver alls..

Tack smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon