Full version: Id hjälp önskas
pixieangel
Hej

Jag har en hörna som vetter in mot grannens kompost och garage så jag har i ärlighetens namn inte röjt runt där. Men i hörnan som skuggas ganska mycket av en stor bok och stora björkar och ett litet plommonträd växer massor av dessa "buskar" "träd". Det känns mest som extremt långa kvistar som slänger och hänger och ja jag undrar helt enkelt vad det är.

Hoppas ni kan se lite på bilden

Tack på förhand

Mvh
Susanne

[attachment=36595:P6160073.JPG]
Huggorm
Är den vild säger jag brakved, men det skulle också kunna vara en del planterade buskar
CillaM
Men har brakved sådana stora frukter? Nää? Ser mer ut som ett vildplommon eller nåt sånt
Huggorm
Frukterna är faktiskt lite väl stora ja, då var det nog en dålig gissning
pixieangel
Tack för gissningarna, jag antar jag får hålla mig tills när frukten mognar, kanske lättare att se då

Men tack för försöket smile.gif
Jan Lindgren
Hej!
Det kan vara körsbärsplommon. Prunus cerasifera
MVH
Jan Lindgren
Wetter
Jag tror det är någon korallkornell
Big Gardener
Körsbärsplommon har något mindre blad och är inte så långskaftad, men nog är det en Prunus. Svårt att gissa på en suddig bild, men min gissning är krikon, Prunus domestica var. insititia
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon