Hej,
Någon som har gjutit en hel betongsula som växthuset står på?
Tips och erfarenheter sökes ... :-)
Hur ser betongen ut efter några år och hur har ni behandlat det?
Väntar hem ett serralux väggväxthus på 16kvm och har fortfarande inte bestämt hur grunden ska vara.
Först tänkte vi gjuta en ram som det skulle stå på och sedan ha trägolv inuti men nu funderar jag om det skulle funka bättre med ett betonggolv med golvbrunn.
Kicki
Niklas-73-
21-06-2009, 07:37
det går utmärkt jag har haft det i 3 år bara att tvätta med högtryckstvätt om det blir för smutsigt.han fixa några bilder om du vill.
CITAT (Niklas-73- @ 21-06-2009, 08:37)

det går utmärkt jag har haft det i 3 år bara att tvätta med högtryckstvätt om det blir för smutsigt.han fixa några bilder om du vill.
Om du kan lägga ut bilder vore det kanon.
Kicki
Anja Danmark
16-07-2009, 19:46
Du skal bare være sikker på, at du aldrig får lyst til at have rigtige jordbede i drivhuset....
Jeg har et Euro-Serre Tropic Plus på 20,7 m2, hvor fundamentet et støbt ned i 90 cm og isoleret. Inde i drivhuset har jeg nogle jordbede, og i resten af huset er der lagt betonfliser.
Jeg kan bedst lide at dyrke tomat og agurk direkte i jorden - peber og chili dyrker jeg i krukker, som kan flyttes ud og ind efter behov - og sommervejr.
Vedhæfter lige et enkelt billede...
Mvh
Anja
[attachment=38454:DSC_0069.JPG]
Viket jättefint växthus du har.
Jo jag är helt säker på att jag aldrig skall ha jordbäddar här tänkt att ha en kombination av växthus/uterum och eftersom jag är en pelargontant så är det bara pelargoner och någon annan exotisk krukväxt som kommer att få vara där ingen annan odling än ev en vinranka men jag vet inte om det kommer att bli skräpigt av en sån.
Kicki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.