Ingrid på Västkusten
Hej hopp,

Nån som har en planta elelr två över?

Byter gärna :-))

Hälsar ingrid
Perilla
Köpte frön från rara växter. Nu finns ett strå i min bytta...vet inte ens om det är myskgräs eller ogräs. Så jag sällar mig gärna till din sökning. Vill hemskt gärna få tag på en planta...
Nina H
Vaniljgräs????? Menar ni den där plantan med breda gräsblad som doftar och smakar vanilj??? Har en rugge som jag inte vet vad jag skall ha till. Planterade en bit på dagis för länge sedan och där blev den uppskattad. Tänkte slänga den i somras men hann inte. Visst kan jag skicka lite, men jag åker till Spanien på onsdag och hinner inte innan. Försent 3 november? Har inte hunnit få ner mina vitlökar i jorden heller för den här förb-de förkylningen.
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Jag *tror* itne 3 november är för sent här -> man skall aldrig säga aldrig med snö å sådant men jag tror det skall gå bra - ha det så trevligt i Spanien så hörs vi efetråt!

Tack ifrån Ingrid
Nina H
Ni som vill ha kan väl maila mig era postadresser så få se om jag hinner få iväg nå't innan onsdag. Jag kanske inte behöver gå till posten utan bara kan packa i ett vadderad kuvert?
Försökte förresten plantera in en del av gräset som spritt sig i den vanliga gräsmattan. Tänkte att det kunde vara kul att ha en gräsmatta som doftar vanilj? Det verkar hur som helst inte ha tagit sig och det blir kanske en för gropig gräsmatta eftersom det verkar vilja växa i tuvor. VARNING! När det väl trivs sprider det sig.
Perilla
Jättesnällt att du vill dela med dig. Hoppas det är rätt gräs. Man brukar även kalla vårbrodd för vaniljgräs. Kolla nedan

Vårbrodd - Anthoxanthum odoratum

Myskgräs - Hierochloë odorata

Hoppas, hoppas... huh.gif
Nina H
Nejmen vad ledsen jag blir, det är ju tydligen inte äkta vaniljgräs jag har. Det ser ut som vårbrodd. Sorry, sorry!
Perilla
Jättesynd... sad.gif
Men nånstans ska det väl gå att få tag på myskgräs biggrin.gif Jag provar kanske med fröuppdragning en gång till...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon